طرح خراسان رضوی برای زیارت گروهی زائرین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی
طرح خراسان رضوی برای زیارت گروهی زائرین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در دیدار با هیاتی عالی رتبه از حمل و نقل و گردشگری عراق از طرح استان برای زیارت گروهی زائرین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی در دیدار با مدیر و رئیس کل حمل و نقل گردشگری کشور عراق یکی از افتخارات ایران را میزبانی از زائرین عراقی دانست و اظهار کرد: زیارت و دریافت خدمات سلامت، علت اصلی سفر زائرین به استان خراسان رضوی است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی به شیوع بیماری کرونا و ایجاد مشکلات جدی برای دو کشور در حوزه گردشگری مذهبی و سلامت اشاره کرد و گفت: کاهش تردد زائرین یکی از مشکلات بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حل شده است.

وی از طرح استانداری خراسان رضوی برای از سرگیری سفرهای زیارتی گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا، به دنبال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائرین عراقی در قالب زیارت گروهی مطابق با پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

براتی نسبت به تضمین امنیت سلامت زائرین و مجاورین در این طرح ابراز امیدواری کرد و گفت: باید واسطه‌گری‌های موجود در این عرصه که باعث نارضایتی زائرین هست، قطع شود و این امر مستلزم انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی بین دو کشور است.

در این دیدار رئیس کل حمل و نقل و گردشگری عراق نیز یکی از مشکلات اساسی زائرین عراقی را موضوع اخذ ویزای درمانی از کنسولگری‌های ایران در عراق دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایط حاصله از بیماری کرونا موضوع سخت‌تر و نیازمند نگاه تسهیل‌گرایانه از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

السید عامری بر افزایش تعاملات در خصوص نحوه ارائه خدمات حمل و نقل و ویزا به زائرین و گردشگران سلامت کشور تاکید کرد و گفت: نیاز است بین دو کشور تفاهمات لازم در خصوص نحوه اخذ تست غربالگری از زائرین نیز صورت پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2