طرح جامع فضاهای آموزشی حاشیه شهر مشهد باید تهیه شود
طرح جامع فضاهای آموزشی حاشیه شهر مشهد باید تهیه شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با توجه به نیازمندی‌های آموزشی حاشیه شهر و ضرورت برطرف کردن مشکلات در این مسیر، بر تهیه طرح جامع فضاهای آموزشی حاشیه شهر مشهد تاکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه تأمین فضاهای آموزشی در حاشیه شهر مشهد که در دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار شد بر تهیه طرح جامع فضاهای آموزشی حاشیه شهر مشهد تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: لازم است که تعداد پروژه‌های نیمه تمام حاشیه شهر مشهد که در دست اجراست با میزان پیشرفت فیزیکی، زمان اتمام و بهره‌برداری آن و مشکلات احتمالی پیش رو مشخص شود.

وی همچنین بر مشخص شدن تعداد و نوع پروژه‌های آموزشی مورد نیاز محله‌های حاشیه شهر مشهد با توجه به تعداد دانش آموزان و سرانه هر منطقه با برنامه اجرایی دستگاه‌های مرتبط با استفاده از مدل‌های مالی مشارکتی تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مصوب شد، اداره کل آموزش و پرورش استان بعد از تهیه لیست تعداد کلاس و پروژه‌های مورد نیاز هر پهنه در حاشیه شهر و اعتبارات لازم، با اداره کل راه و شهرسازی استان جهت بررسی و انطباق جانمایی محل اجرای پروژه با عنایت به ضوابط و مقررات شهرسازی موجود در طرح تفصیلی هماهنگی لازم را بعمل آورد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان در بحث واگذاری زمین‌های آموزشی موجود و در صورت‌عدم وجود زمین، با ارائه راهکار لازم از جمله توافق با سایر ادارات و ارگان‌ها و تغییر کاربری زمین، نهایت همکاری را با ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان داشته باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 40