طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در روستای کلیدر نیشابور
طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در روستای کلیدر نیشابور

جلسه توجیهی طرح تجمیع ویکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان، معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان، مشاور هماهنگی توسعه روستایی و تشکل‌های کشاورزی سازمان خراسان رضوی، بخشدارسرولایت، رئیس اداره امور اراضی شهرستان و جمعی از بهره برداران روستای کلیدر در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درجمع بهره برداران روستای کلیدر بخش سرولایت شهرستان نیشابور با آرزوی قبولی طاعات وعبادات ماه بندگی خدا وتبریک عید فطر، عنوان کرد: بهبود حفاظت از آب و خاک، مدیریت و صرفه جویی آب، افزایش بهره وری آبیاری، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کشاورزان، کاهش سختی کار، کاهش استفاده از نهاده‌های کشاورزی، افزایش بهره وری و امکان یکجا زراعی و کشت یکپارچه از مزایای طرح ملی تجهیز و نوسازی اراضی است.

حجت الاسلام احمد احمدی پناه انجام این دسته طرح‌ها را برای مردم و کشاورزان مایه خیر وبرکت خواند و گفت: با موافقت و رضایت بهره برداران می‌توان به حداکثر تولید در سالی که مزین به تولید از سوی مقام معظم رهبری است رسید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این جلسه توجیهی، بیان کرد: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی شامل تجمیع ویکپارچه‌سازی اراضی، تسطیح علمی اراضی، احداث کانال‌ها، زهکشی‌های زیرزمینی و سطحی، ایجاد کرت‌های مستطیل شکل هندسی و ساخت جاده‌های بین مزارع است که علاوه بر استفاده بهینه از پتانسیل‌های آب و خاک مزارع از هدررفت آب جلوگیری کرده و بازده محصولات کشاورزان را افزایش می‌دهد.

محمد علی فرهمند راد با بیان اینکه طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کلیدر در سطح ۵۰۰ هکتار پیشنهاد شده که در فاز اول با ۲۵۰ هکتار آن جهت اجرای طرح موافقت شده است که با انجام این طرح حدود ۴۰ نفر بهره بردار از مزایای آن منتفع خواهند شد، تصریح کرد اجرای این طرح رایگان است و تسهیلات مناسبی برای اجرای آبیاری تحت فشار ومکانیزاسیون به آن ارائه خواهد شد.

وی از مالکین این طرح خواست که با اجماع نظر و همکاری متقابل اجرای این طرح را به تسریع انداخته تا شاهد تولید مطلوبی برای این منطقه باشیم.

لازم به ذکر است؛ روستای کلیدر واقع در ۹۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان نیشابور و در آخرین سرحدات رشته کوه بینالود واقع شده است و حدود ۸۰۰۰ هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 68