طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری‌ها به مجلس ارائه‌شده است
طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری‌ها به مجلس ارائه‌شده است

عباس کاظمی گفت: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری‌ها به وضعیت رسمی و پیمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده و منتظر تصویب در صحن علنی مجلس است.

به گزارش اختر شرق؛ عباس کاظمی در نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های خراسان رضوی در مشهد گفت: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری‌ها به وضعیت رسمی و پیمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده و منتظر تصویب در صحن علنی مجلس است.

 وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده وضعیت تمام نیروهای بلاتکلیف در شهرداری‌های کشور مشخص شود.

 کاظمی با اشاره به تصویب لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها» در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ابلاغ این لایحه درآمد شهرداری‌ها افزایش می‌یابد که این کار بزرگ‌ترین کمک به شهرداری‌های کشور است و امیدواریم سال آینده شاهد شکوفایی در این مسیر باشیم.

میثم کرمانی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی نیز در این نشست عنوان کرد: این سازمان به‌عنوان یک‌نهاد غیردولتی باهدف تأمین نیازهای شهری و تأسیسات موردنیاز عمومی و کمک به تأمین خودکفایی شهرداری‌های این استان تشکیل‌شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۷۸ شهرداری در استان خراسان رضوی از حمایت‌های این سازمان بهره‌مند هستند.

کرمانی مطرح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی بر اساس نیازها و کمبودها در حوزه شهری و ظرفیت‌های موجود در این استان فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف ازجمله خدمات مشاوره‌ای، آموزش، پژوهش‌های حوزه شهری، خدمات عمرانی، اقدامات تولیدی، تأمین تجهیزات و امور زیربنایی انجام می‌دهد.

علی‌محمد اله یاری گفت: مسلماً نشست‌های این‌چنین ضمن به اشتراک گذاشتن تجارب و ایجاد انگیزه در حل مشکلات مردم می‌تواند به ارائه راهکارها و راهبردهایی نوین که درنهایت بالندگی و استحکام شوراها شود.

 رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی موضوع سخنانش را در سه عنوان بیان کرد: نگاه مرحوم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شوراها و بیانیه گام دوم انقلاب که مرحوم امام مکرراً از شوراها تجلیل می‌کردند و درباره برپا نشدن آن سخن می‌گفتند در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ فرمان تاریخی ایشان مؤید همین موضوع است. مقام معظم رهبری که شوراها را میدان خدمات‌رسانی به کشور و ملت دانسته‌اند و شوراها را کانون توقعات و انتظارات بر حق مردم اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: جایگاه شوراها به استناد قانون اساسی و دین مبین اسلام، قانون اساسی مردم را رکن اصلی معرفی کرده است و ۹ اصل مستقیم به شوراها اختصاص داشته و پیشبرد سریع برنامه‌ها، جلب همکاری مردم، شناخت مقتضیات محلی جلوگیری از تبعیض، جلب همکاری مردم در تهیه برنامه‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگی آن‌ها.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هشت هزار و ۶۰۰ عضو شورا در ۷۴ بخش و ۷۹ شهر این استان فعالیت دارند.

 علی‌محمد اله یاری در پایان بابیان اینکه و هزار دهیار در خراسان رضوی وجود دارد که هماهنگی و همراهی تمام این افراد با نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در تصویب قوانین کارآمد برای شوراها و شهرداری‌ها مؤثر باشد، عنوان کرد: وجود ناهماهنگی‌ها نشان می‌دهد ما به‌صورت فعال از حوزه‌های خود دفاع نکرده‌ایم و این امر سبب کاهش اختیارات شوراهای شهر نیز شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 78