طرح بزرگ تامین آب شرب شهرستان قوچان از سد تبارک در هفته دولت آغاز می‌شود
طرح بزرگ تامین آب شرب شهرستان قوچان از سد تبارک در هفته دولت آغاز می‌شود

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اعلام این خبر به تخصیص پنج میلیون متر مکعب آب شرب در سال با احداث خطوط انتقال آب سد تبارک به شهرستان قوچان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: با وجود این که با روزهای سخت ناشی از بیماری کرونا در کشور روبرو هستیم پروژه‌ها و طرح‌های عام المنفعه در کشور تحقق خواهد یافت؛ به همین منظور در هفته دولت طرح جامع تامین آب شرب شهرستان قوچان از سد تبارک کلید خواهد خورد.

به گزارش اختر شرق؛ حسین علیمیرزایی با اشاره به اینکه پروژه به مبلغ ۲۳۳میلیارد ریال از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده است، گفت: پیش بینی تخصیص آب شرب در سال برای شهروندان قوچان پنج میلیون متر مکعب است که با تکمیل این پروژه ۲۳۸ لیتر در ثانیه آب شرب شهروندان تامین خواهد شد.

وی درباره برآورد هزینه این پروژه گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی ۶۷ میلیارد تومان هزینه تکمیل و بهره برداری برای این پروژه برآورد شده است که از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی پروژه و ۲۷ میلیارد تومان هزینه تهیه و خرید تجهیزات و اقلام در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده و نقطه نظرات کارفرمایی مقرر شد یک خط لوله به قطر ۵۰۰ میلیمتر از سد تبارک تا تصفیه خانه با قابلیت عبور دبی ۲۳۸ لیتر بر ثانیه اجرا شود که در این بخش برای خرید و تهیه لوله‌های فولادی به طول ۸.۵ کیلومتر مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و برای اجرای طرح ۲۷ میلیارد تومان و در مجموع ۳۷ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و در بخش لوله‌های فایبر گلاس (GRP) به طول ۱۴.۵ کیلومتر، ۱۷میلیارد تومان خرید اقلام و لوله‌ها و ۱۳میلیارد تومان نیز هزینه اجرایی پروژه و در مجموع ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی صورت گرفته است.

علیمیرزایی خاطر نشان کرد: در هفته دولت پروژه‌های متعددی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که شاخص‌ترین پروژه‌ها در این هفته در شهرستان قوچان طرح کلنگ زنی خطوط انتقال آب سد تبارک است که یک پروژه ملی است و اعتبار آن از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان خراسان رضوی است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: مسیر خط انتقال این پروژه ۲۳ کیلومتر است که از سد تبارک تا بند بادخور با کاربری لوله‌های فولادی و از بند بادخور تا تصفیه خانه با لوله‌های GRP لوله‌گذاری می‌شود.

علیمیرزایی با اذعان بر اینکه طبق مطالعات صورت گرفته آمار جمعیت منتفع از این طرح در افق سال ۱۴۲۵ حدود ۱۵۱ هزار نفر خواهند بود، خاطرنشان کرد: تامین آب بخش کشاورزی از سد تبارک همچنان تداوم خواهد داشت و حقآبه آنان مدنظر قرار گرفته است و ما با این اقدام ضمن جلوگیری از هدر رفت آب سد سالی پنج میلیون متر مکعب آب شرب شهروندان قوچان را تامین خواهیم کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 60