طرح اهدای خون کرامت علوی (۲) در ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود
طرح اهدای خون کرامت علوی (۲) در ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح اهدای خون کرامت علوی (۲) در ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سیدحمیدرضا اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، طرح اهدای خون کرامت علوی از ۲۵ فروردین ماه تا ۲۳ اردیبهشت ماه در کلیه پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این ایام کلیه پایگاه‌های اهدای خون آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود و این پایگاه‌ها در مشهد از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۱:۰۰ بامداد روز بعد و در شهرستان‌های استان از ۲۱ تا ۲۴ آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به پایگاه‌های اهدای خون فعال استان در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: اهداکنندگان خون در ساعات شبانه منع عبور و مرور جریمه نمی‌شوند و تدبیری اندیشیده شده است تا خودروهای داوطلبین اهدای خون که شب‌ها و پس از ساعت افطار که همزمان با آغاز بازه زمانی منع تردد عبور و مرور شبانه به دلیل شیوع ویروس کرونا است مشمول جریمه‌های پلیس راهور نشود.

وی ادامه داد: پایگاه‌های فعال در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه مهر واقع در منطقه ابوطالب نبش ابوطالب ۳۳، پایگاه شهید کریمی واقع در منطقه قاسم‌آباد، بولوار شریعتی، نبش شریعتی ۲۸، پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بولوار استقلال، بین استقلال ۲ و ۴ بوده است و پایگاه‌های اهدای خون شهرستانی هم در شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و نیشابور آماده پذیرش و خونگیری از دواطلبان اهدای خون هستند. پایگاه امام رضا علیه السلام و پایگاه شهید سلیمانی در شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ نیز آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم عزیز مشهد مقدس هستند.

دکتر اسلامی با اشاره به احتمال کاهش میزان ذخیره‌سازی خون و انواع فرآورده‌های خونی استان، تصریح کرد: از همه مردم نیکوکار و روزه‌دار دعوت می‌کنیم تا در این ماه مبارک با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند؛ همچنین جمع زیادی از اهداکنندگان زمان‌های خاصی برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه انتخاب می‌کنند که یکی از این زمان‌‎های خاص سال در شب‌های ماه مبارک رمضان بوده است.

وی تأکید کرد: این خدمات در شب و شام ولادت کریم اهل بیت، حضرت امام حضرت مجتبی علیه السلام، شب‌های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی علیه السلام ساعتی پس از افطار و در روز عید سعید فطر هم پس از اقامه نماز عید تا اذان ظهر به‌صورت ویژه آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی در سطح استان هستیم، گفت: روزه‌داری هیچگونه منافاتی با اهدای خون ندارد و داوطلبان می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون اقدام نموده و پس از آن تا سحر مایعات بیشتری صرف نمایند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و هست، عنوان کرد: از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها ننموده و با مراجعه در همه ایام سال به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند و در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیز حتماٌ کارت ملی خود و ماسک را به همراه داشته باشند و از آوردن همراه جدا خودداری نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66