طبیعت شهر حکم آباد جوین به مناسبت هفته محیط زیست پاکسازی شد
طبیعت شهر حکم آباد جوین به مناسبت هفته محیط زیست پاکسازی شد

مسئول مرکز کشاورزی شهر حکم اباد از پاکسازی طبیعت این شهر با همت شهرداری و حضور امام جمعه و بخشدار و اعضای شورای این شهر به مناسبت هفته محیط زیست خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن بهرامی مسئول مرکز کشاورزی حکم آباد با بیان اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیکی همچون گندم، جو، کلزا و چغندر نقش بسزایی در تامین نیاز غذایی دارد، گفت: بدون شک نقش خاک به عنوان عنصر اصلی در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم محسوب می‌شود و اهمیت به سلامت آن و حفاظت در برابر آلودگی‌ها و زباله‌های انسانی از اولویت خاصی برخوردار است.

بهرامی با اشاره به برنامه‌ای که برای پاکسازی طبیعیت این شهر از سوی شهرداری حکم اباد تدارک دیده شده است، عنوان کرد: به مناسبت هفته محیط زیست، با حضور مسئولین این شهر و در طی چند مرحله عملیات پاکسازی طبیعت حکم اباد انجام خواهد گرفت.

محمدرضا فرزین، شهردار شهر حکم اباد نیز با اشاره به جمع آوری بالغ بر یک تن زباله پلاستیکی از سطح حدود پنج هکتار از طبیعت این شهر، اظهار کرد: بدون شک با پای کار آمدن مسئولین نیز مردم هم به حضور و حفاظت از محیط زیست اهمیت بیشتری نیز میدهند.

فرزین در پایان خاطرنشان کرد: زباله برای محیط زیست تهدید جدی است به طوری که بعضی زباله‌های پلاستیکی چندین سال در خاک ماندگاری داشته و آثار زیان باری در سلامتی انسان‌ها نیز دارد پس باید برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش کرد.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 67