ضعف دموکراسی دریک کشور برابر با مشکلات کشوری است
ضعف دموکراسی دریک کشور برابر با مشکلات کشوری است

فرماندار سابق مشهد گفت: اگر دموکراسی در یک کشور ضعف داشته باشد به همان اندازه مشکلات در آن کشور به وجود می‌آید.

فرماندار سابق مشهد گفت: اگر دموکراسی در یک کشور ضعف داشته باشد به همان اندازه مشکلات در آن کشور به وجود می‌آید.

به گزارش اختر شرق؛ رحیم نوروزیان در همایش رسانه و انتخابات عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای آزادی ضعیف باشد دموکراسی و پیشرفت هم ضعیف است. رسالت ایجاد زمینه‌های آزادی بیان و دموکراسی به عهده رسانه‌هاست و زمانی که از آزادی سخن به میان می‌آید باید از آن به‌عنوان یک روش یادکرد، نه ارزش که حکومت‌ها نباید نگاه ارزش مدارانِ به آزادی داشته باشند بلکه نگاهشان باید روش‌شناختی باشد.

وی با اشاره نقش رسانه‌ها در بررسی مشکلات و معضلات جامعه بسیار اهمیت دارد بیان کرد: رسانه‌ها باید آزاد باشند و خود را در محدودیت‌های جناحی قرار ندهند.  

فرماندار سابق مشهد گفت: نقش رسانه‌ها در افزایش شفافیت بسیار مهم و بی به دلیل است. رسانه‌های آزاد می‌توانند مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را به حداکثر برسانند.

وی از نظارت مدنی، آزادی اقلیت‌ها و نقد و گفت‌وگو را ازجمله مؤلفه‌های مهم مشارکت حداکثری است و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش به مسئولان فرمودند کرسی‌های آزاداندیشی را برپا کنید. امروز در هیچ جای برای کرسی هم‌اندیشی و گفتگو برگزار نمی‌شود.

نوروزیان با اشاره به اتفاقات اخیر در پی افزایش بهای قیمت بنزین نیز گفت: تدبیر نکردن وزیر کشور درحالی‌که باید از قبل تبعات آن سنجیده تا مشکلات بعدی به وجود نیاید چه‌بسا که مجلس نیز اقتدار کافی درزمینهٔ گرانی بنزین نشان نداده و خبرنگاران باید آن موضوع را پیگیری کنند.

همایش اصحاب و رسانه در دانشگاه علمی کاربردی خبرنگاران مشهد به مناسبت روز دانشجو و رونمایی از پایگاه تحلیلی خبری اختر شرق برگزار شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6