ضرورت استفاده از معماری اسلامی منطبق با اهداف متعالی در مشهد
ضرورت استفاده از معماری اسلامی منطبق با اهداف متعالی در مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در بخش معماری شهری آن قسمت که دربرگیرنده اهداف متعالی اسلام باشد، در شهر استفاده خواهد شد و بسته‌ای را در اجتماع استفاده خواهیم کرد که اهداف مرتبط با دین اسلام را تأمین کند؛ بنابراین این بسته همچنان در قوانین گنجانده نشده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمدرضا حسین‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در خصوص موضوعات مطرح‌شده در مورد معماری اسلامی طی روزهای گذشته، اظهار کرد: در قوانین موجود یک بسته مدونی برای تبیین معماری اسلامی وجود ندارد که بتوانیم آن را به‌عنوان یک ضابطه در صدور پروانه لحاظ کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ادامه داد: در یک شهر معماری اسلامی تنها به مراکز مذهبی اختصاص پیدا نمی‌کند، بلکه فراتر از آن است.

وی بیان کرد: بنده در مصاحبه اخیری که منتشر شد عنوان کردم که ما قانون مدونی برای معماری اسلامی نداریم، نه آنکه در این شهر معماری اسلامی وجود ندارد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: اگر معماری در یک شهر تأمین‌کننده حرمت و موارد اسلامی باشد، خود را با اسلام انطباق می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تأکید کرد: در بخش معماری شهری آن قسمت که دربرگیرنده اهداف متعالی اسلام باشد در شهر استفاده خواهد شد و بسته‌ای را در اجتماع استفاده خواهیم کرد که اهداف مرتبط با دین اسلام را تأمین کند؛ بنابراین این بسته همچنان در قوانین گنجانده نشده است.

وی بیان کرد: از گذشته تا به امروز در تلاش بودیم تا در این رابطه به دستورالعمل‌هایی دست پیدا کنیم و آن‌ها را جز به‌جز به شهرداری‌ها ابلاغ کنیم تا مسیر قانونی آن طی شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0