صف انتظار ورود به افغانستان از گمرک دوغارون با ۴۰۰ کامیون
صف انتظار ورود به افغانستان از گمرک دوغارون با ۴۰۰ کامیون

۴۰۰ کامیون در معبر رسمی و بین المللی گمرک دوغارون در صف ورود به کشور افغانستان هستند.

به گزارش اختر شرق؛ حسین آخوندزاده، مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: تعداد کل کامیون‌های در حال انتظار برای ورود به افغانستان ۷۰۰ دستگاه بود که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه خارج شدند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کامیون دیگر در صف ورود به خاک افغانستان هستند، افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر بقیه کامیون‌ها را نیز روانه این کشور همسایه کنیم که در این رابطه برای تسریع این امر، ساعت کاری کارکنان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزایش یافته است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تا فردا الی پس فردا، این تعداد کامیون‌ها هم به افغانستان ورود پیدا کنند هر چند با این تعداد کامیون، حالتی عادی در مرز دوغارون وجود دارد.

آخوندزاده با توجه به اینکه نسبت به هفته‌های قبل سرعت عمل ترانزیت افزایش یافته است، بیان کرد: به دلیل اینکه بیشتر تجار و صاحبان کالا به علت ایمنی و مقرون به صرفه بودن مرز دوغارون، تمایل دارند از این معبر بین المللی به خروج کالا به سمت افغانستان بپردازند؛ این حجم از کامیون‌ها در این منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین برخی زیرساخت‌ها برای تشریفات گمرکی در طرف افغانستانی فراهم نیست، به همین سبب گاهی اوقات به مشکلاتی در ورود و خروج کامیون‌ها بر می خوریم.

مرز دوغارون به عنوان بزرگترین معبر رسمی ورود به جمهوری اسلامی افغانستان در ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 5