صرفه‌جویی حدود ۷۲ میلیون لیتر بنزین در منطقه تربت‌حیدریه
صرفه‌جویی حدود ۷۲ میلیون لیتر بنزین در منطقه تربت‌حیدریه

مدیر منطقه نفت تربت‌حیدریه گفت: با مصرف نزدیک به ۷۲ میلیون مترمکعب گاز سی. ان. جی در منطقه تربت‌حیدریه، معادل استفاده از این گاز در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایلنا؛ جواد بلندی مدیر منطقه نفت تربت‌حیدریه بابیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال نزدیک به ۷۲ میلیون مترمکعب گاز سی. ان. جی مصرف شد که معادل آن جایگزین مصرف بنزین شد، گفت: در این مدت، متوسط روزانه ۲۶۰ هزار مترمکعب سی. ان. جی از طریق ۳۲ باب جایگاه عرضه فعال این سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع‌شده است.

وی اظهار کرد: استفاده از گاز طبیعی (CNG) به‌عنوان سوخت پاک و ارزان، نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف بنزین و همچنین حفظ محیط‌زیست و سلامت جامعه دارد.

مدیر منطقه تربت‌حیدریه، ضمن توصیه بر مصرف بهینه سوخت، به‌ استفاده از سی. ان. جی به‌عنوان سوخت پاک و ارزان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: گاز طبیعی مصرف‌شده در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ از طریق ۹۲ دیسپنسر و ۱۶۴ نازل فعال در ۳۲ باب جایگاه سی ان جی در سطح منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد.

بلندی ادامه داد: در حال حاضر جایگاه سی. ان. جی تک منظوره در کوهسرخ کاشمر در حال احداث است که در صورت انجام تعهدات پیمانکار تا شهریورماه ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه نفت تربت‌حیدریه در پایان اظهار کرد: این منطقه آمادگی واگذاری امتیاز جایگاه سی ان جی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7