صدور موافقت اصولی منطقه نمونه گردشگری شاهان گرماب فریمان
صدور موافقت اصولی منطقه نمونه گردشگری شاهان گرماب فریمان

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریمان از صدور موافقت اصولی منطقه نمونه گردشگری شاهان گرماب این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن گیاهی با بیان این مطلب عنوان کرد: در راستای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بعد از واگذاری منطقه نمونه گردشگری شا‌هان گرماب، لزوم هدایت قانونمند پروژه و سرمایه گذاری مطرح شد که خوشبختانه با همکاری و پیگیری بهره بردار و مجموعه اداری میراث فرهنگی شهرستان و استان سومین موافقت اصولی شهرستان فریمان در حوزه گردشگری برای این پروژه مهم گردشگری صادر شد.

وی ادامه داد:  حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است که در مساحت ۵.۷  هکتار و زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: با تحقق سرمایه گذاری در شاهان گرماب ضمن سر و سامان دادن وضعیت گردشگری منطقه نمونه گردشگری و ایجاد تاسیسات و تجهیزات استاندارد در آن، تحولی چشم‌گیر در توسعه اقتصادی و گردشگری شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری و ساخت تاسیسات گردشگری در شاهان گرماب باعث دسترسی نزدیک و سریع هم استانی‌ها و هم‌وطنان شرق کشور به آبگرم طبیعی می شود و زحمت راه دور رفتن به آبگرم های شمال غرب کشور را حذف خواهد کرد.

گیاهی اظهار کرد: هم‌اکنون در شاهان گرماب بهره برداری موقت با ساماندهی تاسیسات قدیم درجریان است که این وضعیت جوابگو و درشان خیل عظیم مراجعان نیست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان وجود ۵ کیلومتر راه شوسه را مشکل اصلی مسیر شاهان گرماب دانست و از دستگاه های متولی خواست در این خصوص اقدام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4