صدور دفترچه شکار و صید فقط برای دارندگان گواهی آموزشی
صدور دفترچه شکار و صید فقط برای دارندگان گواهی آموزشی

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش خراسان رضوی گفت: دفترچه شناسایی شکار و صید فقط برای دارندگان گواهی آموزشی صادر می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ بتول عابدی عنوان کرد: مطابق ماده ۱۵ آیین‌نامه سازمان مکلف است قبل از صدور، تمدید و یا تجدید دفترچه‌های شناسایی شکارچیان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی قوانین و مقررات شکار و صید اقدام و گواهی آموزشی مربوط را صادر کند.

وی ادامه داد: آموزش آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید در جلسه مورخ ۸/۱۰/۹۸ هیئت محترم وزیران تصویب و به شماره ۱۳۱۳۳۳/ت ۵۴۵۸۲ ه مورخ ۱۴/۱۰/۹۸ توسط معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ‌شده است.

عابدی افزود: مطابق ماده ۱۷ قانون شکار و صید، صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری برای افراد دارای سابقه کیفری مؤثر و افراد فاقد گواهی آموزشی موضوع ماده ۱۵ این آیین‌نامه ممنوع است.

وی همچنین گفت: دو ماده یادشده گام مؤثری در افزایش سطح دانش شکارچیان و تعامل بیشتر با آن‌ها بوده و از این تاریخ صرفاً برای افرادی که این دوره آموزشی چهارساعته را گذرانده و گواهی مربوطه را دریافت کنند امکان صدور دفترچه شناسایی شکارچیان اعم از ساچمه زنی و گلوله‌زنی وجود خواهد داشت.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: صدور پروانه حمل و نگهداری سلاح شکاری و افرادی که گواهی آموزشی عنوان‌شده را دریافت نکرده‌اند ممکن نیست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 25