صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته
صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش اختر شرق؛ مسعود برومند ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور وجود دارد و بیش از ۴۰ هزار نفر در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه شاغلان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های پژوهشی دارند، افزود: این مراکز به‌طور میانگین سالانه حدود هشت هزار میلیارد تومان فروش دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بابیان اینکه در آینده باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور افزایش یابد، خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان گرند فناوری در نظر گرفته‌شده تا از خروجی‌های پژوهشی که می‌توانند به فناوری تبدیل شوند، موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند و به‌صورت مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک‌های علم و فناوری استانی و معاونت علمی و فناوری اجرایی می‌شود.

برومند با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ) اضافه کرد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد و مذاکراتی برای اخذ منابع مالی لازم انجام‌شده اما به دلیل اینکه مشکلاتی در خصوص بودجه وجود داشت، بودجه مورد انتظار اختصاص نیافت و مکانیزه‌های مالی نیازمند طراحی مجدد دارد.

وی گفت: هرساله تعداد زیادی از تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در حوزه پژوهشی با دانشگاه‌های برتر جهان منعقد می‌شود اما اجرای آن‌ها دارای اهمیت است.

 برومند تأکید کرد: محققان و پژوهشگران ایرانی با مراکز معتبر بین‌المللی ارتباط خوبی دارند.

برومند با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه علمی و پژوهشی، افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حوزه پژوهشی و فناوری است که واحدهای فناوری این دانشگاه تولیدات خوبی داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پایان تصریح کرد: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می‌دهد که با همه کاستی و نواقص کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته‌اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5