شیوع ویروس کرونا و کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین منطقه تربت‌حیدریه در ۶ روزه اول سال ۱۳۹۹
شیوع ویروس کرونا و کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین منطقه تربت‌حیدریه در ۶ روزه اول سال ۱۳۹۹

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه گفت: در تعطیلات شش روزه اول نوروز امسال شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه برای شکست کرونا، سبب کاهش ۵۱ درصدی مصرف بنزین در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل گردید.

جواد  بلندی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق، با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قدردانی از پیوستن مردم به پویش «در خانه می‌مانیم، تا کرونا را شکست دهیم» از زحمات بی‌بدیل سنگرداران بی سنگر عرصه سوخت‌رسانی که همواره تحت هر شرایطی در تأمین و توزیع بی‌وقفه فرآورده‌های نفتی، پرچم‌دار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌باشند سپاسگزاری و از خداوند متعال برای هم‌وطنان عزیز آرزوی صحت و سلامت نمود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره ۰۹۶۲۷ به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات و شکایات مردمی می‌باشد و افزود: مسئولین ذی‌ربط در منطقه موظف به بررسی و پاسخگویی به شکایات دریافتی در کمتر از ۷۲ ساعت می‌باشند.

وی از توزیع بی‌وقفه حدود ۷۱۶ میلیون لیتر انواع فرآورده منطقه تربت‌حیدریه در سال ۹۸ خبرداد و گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۷۱۶ میلیون لیتر انواع فرآورده در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

جواد بلندی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی بنزین ۳۶ درصد، نفت گاز سه درصد و نفت کوره ۷۴۹ درصد افزایش داشت درحالی‌که مصرف نفت سفید ۵۶ درصد و مصرف گاز مایع چهار درصد کاهش یافت.

وی گفت: افزایش ۷۴۹ درصدی (هفت برابرشدن) مصرف نفت کوره در سطح منطقه را فعال شدن برخی از صنایع پرمصرف ازجمله کوره‌های آجرپزی و همچنین سرما و بارش کم‌سابقه برف زمستان ۱۳۹۸ و افت فشار گاز طبیعی ناشی از آنکه صنایع پرمصرف را مجبور به استفاده‌ی این فرآورده به‌عنوان سوخت جایگزین نمود، عنوان کرد.

مدیر منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد: در اواخر سال ۱۳۹۸ با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت شاهد کاهش ۳۶ درصدی مصرف بنزین بودیم که با شیوع ویروس کرونا و محدودیت به وجود آمده در ترددها در روزهای آخر سال گذشته، مصرف بنزین به ۴۶ درصد کاهش یافت.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 9