شکارچی قرقاول در درگز به دام افتاد
شکارچی قرقاول در درگز به دام افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل در اراضی اطراف پارک ملی تندروه یک نفر متخلف را به جرم صید غیرمجاز پرندگان وحشی دستگیر کردند.

به گزارش اختر شرق؛ موسی غلام زاده سراب رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در این باره گفت: از فرد متخلف لاشه دو طاقه قرقاول، یک قبضه اسلحه دولول و تعداد ۱۴ عدد فشنگ ساچمه کشف و ضبط شد.

غلام زاده سراب گفت: متخلف ضمن معرفی به مرجع قضایی به استناد بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید به مجازات مقرر در قانون حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سی میلیون تا پنجاه میلیون محکوم خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست و به استناد ماده ۱۸ قانون شکار وصید میزان ضرر و زیان وارده به سازمان محیط زیست از بابت شکار هر طاقه قرقاول شش میلیون ریال و درصورتی که گونه شکار شده ماده باشد سه برابر مبلغ ضرر و زیان یاد شده خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه قرقاول‌های صید شده از جنس ماده بوده متخلف باید مبلغ سی وشش میلیون ضرر و زیان به حساب جرایم شکار و صید واریز کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز از تمامی شهروندان درخواست کرد: به منظور تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت محیط زیست را وظیفه همگانی می‌داند، برای حفظ تنوع زیستی شهرستان هرگونه تخلفات شکار و صید غیرمجاز را به شماره ۰۹۱۵۹۸۲۲۳۹۷ در طول شبانه روز گزارش دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41