شکارچیان غیرمجاز ۴۰ میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی خسارت زدند
شکارچیان غیرمجاز ۴۰ میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی خسارت زدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شکارچیان غیرمجاز طی سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کرده‌اند که این میزان خسارت در قالب ۶۴۷ فقره پرونده تخلفی که برای متخلفان تشکیل شده در حال پیگیری است.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل شعبانی در این باره عنوان کرد: طی یک سال گذشته حدود یک هزار و ۱۰۰ شکارچی غیر مجاز در استان شناسایی و دستگیر شدند که از آنان تعداد ۲۱۲ قبضه انواع سلاح شکاری و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد انواع فشنگ کشف شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته با تلاش و هوشیاری محیط بانان از انجام ۱۰۵ مورد شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی پیشگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت هشت گروه صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری که از مناطق، صید و قاچاق می‌کردند دستگیر و از آن‌ها چند پرنده شکاری کشف و برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شعبانی بیان کرد: از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده طی سال گذشته در استان تعداد ۴۷۰ قطعه لاشه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی و تعداد ۱۵۳ راس لاشه پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش، آهو، کل و بز وحشی و گراز کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۷ عدد انواع اجزاء جانوران وحشی و تاکسیدرمی و نیز انواع پرندگانی که نگهداری، خرید و فروش می‌شدند هم طی یک سال گذشته کشف و توقیف شد، تصریح کرد: ۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و این اداره به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیط‌بان دارد و مساحت زیستگاه‌های این استان نیز دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 72