شکارچیان خوک وحشی در درگز دستگیر شدند
شکارچیان خوک وحشی در درگز دستگیر شدند

رئیس حفاظت محیط زیست درگز گفت: مامورین پاسگاه مرزبانی صفرقلعه در حین گشت زنی و انجام ماموریت محوله شبانه، متوجه صدای شلیک گلوله در اراضی کشاورزی اطراف روستای توقی شدند و با عزیمت به محل به سه متخلف که خوک وحشی را شکار کرده بودند برخورد کردند.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس حفاظت محیط زیست درگز در این باره گفت: مامورین پاسگاه مرزبانی صفرقلعه در حین گشت زنی و انجام ماموریت محوله شبانه، متوجه صدای شلیک گلوله در اراضی کشاورزی اطراف روستای توقی شدند و با عزیمت به محل به سه متخلف که خوک وحشی را شکار کرده بودند برخورد کردند.

موسی غلام زاده سراب بیان کرد: دونفر از متخلفین با مشاهده مامورین متواری و نفر سوم دستگیر شد و لاشه یک راس خوک که با تفنگ ساچمه زنی شکار شده بود و قسمتی از لاشه پوست کنی و سر نیز از تنه‌اش جدا شده بود کشف شد.

رئیس محیط زیست درگز در پایان خاطرنشان کرد: متخلف ضمن معرفی به مراجع قضایی علاوه بر محکومیت به مجازات مقرر در بند الف ماده ۱۰قانون شکار و صید به حبس از یک ماه تا شش ماه حبس و یا جزای نقدی سه میلیون تا ۱۵میلیون ریال، باید بابت شکار یک راس خوک مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست طبق مصوبه شورایعالی محیط زیست به حساب جرایم محیط زیستی پرداخت کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 36