شورای شهر مشهد باید بر اساس گرایش کارآمدی شکل بگیرد
شورای شهر مشهد باید بر اساس گرایش کارآمدی شکل بگیرد

دبیر و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: شورای شهر مشهد باید براساس گرایش کارآمدی فعالیت کند و گرایشهای سیاسی در آن کمرنگ و در رده‌های آخر باشد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ حمید رضا ترقی در نشست با خبرنگاران استان خراسان رضوی گفت: یک نرم‌افزار تهیه کرده‌ایم که همزمان با آغاز ثبت نام رسمی نامزدهای شوراها افراد می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند به این ترتیب که مدارک و شایستگی‌ها و شرایط افراد اخذ و ظرف یک ماه، پنج برابر ظرفیت اعضای شورا در آن انتخاب می‌شوند و این افراد وارد کمیته‌های تطبیق برای بررسی تخصصی می‌شوند و در نهایت سه برابر ظرفیت شورا از بین این افراد انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مراحل بعدی با بررسی همه جانبه تخصصی و غیر تخصصی این افراد به دو برابر افراد مورد نیاز شورای شهر تقلیل می‌یابند و افراد برتر نیز با ارائه نقطه نظرات خود در شورایی متشکل از افراد نخبه انتخاب می‌شوند و در نهایت لیست نهایی با برنامه به مردم معرفی می‌شود.

دبیر و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: افراد انتخاب شده برای شورای شهر باید متعهد شوند که شورا را سکوی پرش قرار ندهند، در طول دوران مدیریت کار دیگری نداشته باشند و وظیفه خود را در شورا تا پایان کار انجام دهند.

ترقی با بیان این مطلب که از همه نیروهای انقلاب حمایت می‌کنیم و این شرایط به معنای آن نیست که دیگر نیروهای انقلاب نمی‌توانند فعالیت کنند، قصد تخریب دیگران را هم نداریم و می‌خواهیم در راستای رقابتی قانونی و عادلانه گام برداریم، عنوان کرد: بر اساس ساز و کار دقیقی که طراحی و پیش بینی کرده‌ایم به مردم انقلابی و متدین مشهد در انتخاب افراد شایسته برای شورای ششم کمک می‌کنیم و مشاور آن‌ها هستیم.

دبیر و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: در هر انتخابی نقش احزاب و گروه‌ها برای معرفی افراد اصلح و کمک به مردم در انتخاب بهتر حساس و تعیین کننده است زیرا مردم مشکلات و گرفتاری‌های روزمره دارند و نمی‌توانند آن طور که باید نسبت به شناخت داوطلبان اطلاع داشته باشند به ویژه در کلانشهرهایی مثل مشهد انتخاب بهتر بدون تکیه بر اطلاعات احزاب بسیار مشکل می‌شود از این رو مردم می‌توانند با تکیه بر جریانهای مورد اعتماد نسبت به انتخاب افراد شایسته‌تر اقدام کنند و سرنوشت کشور و شوراها را به منتخبان خبره بسپارند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل فقط تحت عنوان «شورای ائتلاف» فعالیت داشتیم اما در این دوره با نام وحدت با محوریت روحانیت معظم و ائتلاف با محوریت نخبگان و تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی مردم نهاد فعالیت داریم و تحت عنوان این دو ظرفیت عظیم سرمایه‌های مردمی را ساماندهی می‌کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 73