شهید گمنام تایباد شناسایی شد
شهید گمنام تایباد شناسایی شد

یکی از شهدای گمنامی که چند سالی است مهمان شهرستان تایباد است، به‌تازگی شناسایی‌شده است و در ایام هفته آزادگان سنگ مزار این شهید تعویض خواهد شد.

یکی از شهدای گمنامی که چند سالی است مهمان شهرستان تایباد است، به‌تازگی شناسایی‌شده است و در ایام هفته آزادگان سنگ مزار این شهید تعویض خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان تایباد در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

احسان علوی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تایباد در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن قرائت برنامه‌های هفته آزادگان گفت: مستندی از آزادگان شهرستان تایباد توسط سیمای خراسان رضوی تهیه گردیده است که در همین ایام از این شبکه پخش خواهد شد.

علوی در خصوص شهید گمنام تازه شناسایی‌شده تایباد گفت: خانواده شهید سمیعی به همراه امام‌جمعه شهرستان فردوس دعوت‌شده‌اند که امیدواریم به‌زودی سنگ مزار این شهید گران‌قدر تعویض خواهد شد.

گفتنی است، یکی از شهدای گمنامی که چند سالی است مهمان شهرستان تایباد است، به‌تازگی شناسایی‌شده است و در ایام هفته آزادگان سنگ مزار این شهید تعویض خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی امام‌جمعه شهرستان تایباد در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فلسفه استقبال از خانواده شهید، تجلیل از مقام شهید است، درواقع اگر شهدا نبودند، در حجم وسیع توطئه‌های دشمنان، سرنوشت ما مشخص نبود، درواقع هرچه داریم از شهدا، کربلا و امامت داریم.

وی افزود: مردم مسلمان و مسئولین تایباد باید استقبال خوبی از خانواده شهید سمیعی داشته باشند. باید وحدت و یکپارچگی که از ظرفیت‌های شهرستان تایباد است، نمایش دهیم.

مولانا توکلی امام‌جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در این جلسه اظهار کرد: باید وحدت بین مردم و مسئولین و مذاهب اسلامی در شهرستان در مراسم استقبال از خانواده شهید سمیعی، نمایش داده شود.

وی افزود: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از بین رفت، جامعه روبه‌زوال خواهد رفت.

امروز فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در سطح جهان استکبار را خوار و ذلیل کرده است و همین فرهنگ امیدواریم استکبار را نابود خواهد کرد.

محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی مدیون رشادت‌های شهدای ما است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به برکت خون شهدا و ایثارگری آنان به وجود آمده است.

وی گفت: برنامه‌های هفته آزادگان باید به بهترین نحو ممکن انجام شود، فضاسازی پارک شهدای گمنام در مراسم تعویض سنگ مزار شهید تازه شناسایی‌شده به بهترین شکل ممکن توسط شهرداری انجام شود و جامعه اصناف نیز در این مراسم مشارکت نمایند.

مهندس سیاح افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم تعویض سنگ مزار تازه شناسایی‌شده همکاری لازم را داشته باشند.

مدیران شهرستان باید خود به استقبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بروند، چراکه حضور آن‌ها در این سمت‌ها به‌واسطه همین ایثارگری‌ها و رشادت‌ها است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3