شهردار مشهد در دیدار با سفیر ژاپن اعلام کرد؛  آمادگی شهرداری مشهد برای میزبانی همایشی با حضور سرمایه گذاران ژاپنی
شهردار مشهد در دیدار با سفیر ژاپن اعلام کرد؛  آمادگی شهرداری مشهد برای میزبانی همایشی با حضور سرمایه گذاران ژاپنی

شهردار مشهد با اشاره به روابط طولانی و حسنه ایران و ژاپن، گفت: شهرداری مشهد آمادگی همکاری با شرکت‌های ژاپنی در راستای تاسیس شرکتی مشترک برای ساخت مسکن مقاوم و ارزان در مشهد و همچنین تولید برق از زباله را دارد.

به گزارش اخترشرق؛ سید عبدالله ارجائی در دیداربا کازوتوشی آیکوا سفیر ژاپن در ایران که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد انجام شد، افزود: از حضور شما در مشهد که فلسفه وجودی آن مرقد مطهرامام رضا (ع) بوده بسیار خوشحالیم.

وی اضافه کرد: مشهد درحال حاضر دارای بیش از ۳میلیون نفر جمعیت ساکن و حدود ۳۰ میلیون زائرداخلی و خارجی در سال است.

شهردارمشهد با بیان اینکه روابط دیرینه ایران و ژاپن روابطی حسنه است که امیدواریم در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد، اظهارکرد: از بخش عمده پیشنهادات شما استقبال می‌کنم و معتقدم بخش زیادی از این پیشنهادات در زمینه مدیریت پسماند و فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی ژاپن قابلیت اجرایی دارد.

ارجائی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهرمشهد در دوره ششم اعتقاد دارند که باید تسهیلگر فعالیت‌های اقتصادی در شهر باشند، لذا برنامه‌های بسیار جدی در این زمینه داریم و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خوبی با ژاپن در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته سه تفاهم نامه همکاری مشترک میان ژاپن و شهرداری مشهد به امضاء رسیده است، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه‌ها قابلیت تمدید و ادامه کار را دارد.

شهردار مشهد گفت: پیشنهادی عملیاتی داریم تا با همکاری هم بتوانیم زمینه تاسیس یک شرکت مشترک برای ساخت مسکن‌های مقاوم و ارزان قیمت را درمشهد فراهم کنیم، خوشبختانه مشهد اکنون از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی است و تقاضا برای مسکن نسبتا بالا است.

ارجائی افزود: همچنین شهرداری مشهد می‌تواند در زمینه‌های مدیریت کمپوست، تفکیک زباله و تولید برق از زباله با ژاپن همکاری خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم با محوریت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست‌هایی در سطح کارشناسی میان بخش‌های خصوص پیشنهادی ژاپن و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برگزارشود، اظهارکرد: دراین نشست‌ها زمینه همکاری‌های مشترک میان بخش‌های خصوصی ژاپن ومدیریت شهری مشهد بررسی و مشخص شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ژاپن در مشهد باشیم.

شهردارمشهد اضافه کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای که غرب نسبت به کشور ما روا داشته بتوانیم سریعتر به اهداف مشترکمان برسیم.

ارجائی افزود: معتقدم در نشست‌های کارشناسی با معاونت اقتصادی به سرعت می‌توانیم در خصوص فعالیت‌های بخش خصوصی دو کشور به ویژه در دو حوزه انتقال دانش و تکنولوژی ساخت منازل مسکونی مقاوم که یکی از نیازهای امروز ما است به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه مکانیزه کردن دفع زباله و تولید برق از زباله نیز که جزو علاقمندی‌های ژاپن در گذشته نیز بوده است؛ می‌توانید با شهرداری مشهد همکاری مشترکی داشته باشید.

شهردارمشهد با بیان اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای میزبانی سمینار تخصصی با حضور شرکت‌های بخش خصوصی ژاپن که آمادگی سرمایه‌گذاری در مشهد را داشته باشند، گفت: در این سمینار و حاشیه آن می‌شود موانع سرمایه‌گذاری کشور ژاپن در ایران را مورد بررسی دقیق قرارداد.

ارجائی اضافه کرد: یکی از شعارهای محوری مدیریت شهری مشهد در دوره ششم این بوده است که مشهد بهشت سرمایه‌گذاری سالم باشد، امیدوارم این دیدار مطلعی برای همکاری‌های جدید بین دو کشور ایران و ژاپن و همچنین شهرمشهد باشد.

وی افزود: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد مسئول پیگیری ارتباطات مدیریت شهری مشهد با سایر کشورها هستند که سفارت ژاپن و شهرداری مشهد می‌تواند از این طریق با مدیریت شهری مشهد ارتباط برقرارکنند، نمایندگی وزارت خارجه در مشهد نیز هماهنگی‌های لازم در این زمینه را انجام خواهند داد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 42