شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا صف اول خدمت به مردم‌ هستند
شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا صف اول خدمت به مردم‌ هستند

همایش شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان تایباد صبح امروز در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد.

همایش شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان تایباد صبح امروز در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری تایباد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس محسن سیاح؛ فرماندار شهرستان تایباد در این همایش ضمن تبریک هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا صف اول خدمت به مردم‌ شریف شهرستان هستند. اگر شوراها و دهیاران و شهرداران کارکرد خوبی داشته باشند سبب رضایتمندی اجتماعی می‌شود.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: دهیاری یک‌نهاد نوپا است که باهدف مدیریت روستاها تشکیل‌شده و دهیاران از بازوان توانمند بخشداران و فرمانداران و نماینده عالی حاکمیت در روستاها هستند‌.

وی اظهار داشت: خوشبختانه خیلی از روستاهای ما امروزه، در مقایسه با بسیاری از شهرهای قبل از انقلاب اسلامی ایران از امکانات بیشتری برخوردار است، اما مشکل اصلی امروز موضوع اشتغال است.

عمده جمعیت روستاها، به شهرها کوچ کرده‌اند و این زنگ خطری است که باید بدان توجه شود و تثبیت جمعیت در مناطق روستایی انجام شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد به مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای که استاندار محترم خراسان رضوی در قالب الگوی مثلث اقتصادی مطرح نموده است، به دنبال تنوع سازی اشتغال و ایجاد منابع درآمدی پایدار در روستاهای شهرستان است و تلاش داریم تا آهنگ توسعه را در شهرستان بیشتر کنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان تایباد شورای اداری شهرستان را یک فرصت مناسب برای ارتباط مدیران اداری و دهیاران دانست و گفت: بنا داریم شورای اداری شهرستان را به مکانی برای مطرح‌شدن مسائل و مشکلات شهرستان تبدیل کنیم و در هر جلسه از یکی دو روستا، شوراها و دهیاران را دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم مشکلات روستاها را بررسی و مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به منابع آبی و خاکی شهرستان اشاره کرد و گفت: ما در تایباد منابع آبی و خاکی خوبی داریم ولی تاکنون مدیریت نشده است، با یک بارندگی مختصر، سیلاب رخ می‌دهد که حجم عظیمی از آب و حاصلخیزترین خاک‌ها از کشور خارج می‌شود که باید مدیریت شود، در کنار این مباحث باید از مزیت‌های مرز هم استفاده کنیم و سهم شهرستان را ارتقا دهیم و همچنین عوایدی که حاصل شهرستان می‌شود را جهت توزیع عادلانه ساماندهی کنیم.

وی افزود: اعتقاددارم‌ گمرک دوغارون از شهرستان تایباد است و مختص یک‌ نقطه شهری نیست و منابع آن را باید برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان تایباد در جمع دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان تایباد به سفر هفته گذشته خود و هیئت اقتصادی خراسان رضوی به ولایت هرات افغانستان اشاره کرد و گفت: در سفر‌ هفته گذشته به هرات دو طرف اراده گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود را نشان دادند و موانع و مشکلاتی که در دو سوی مرز بود مطرح شد و بنا است تسهیل شود، همچنین یک‌ طرح‌ توسعه جامع برای دوغارون داریم‌ و این طرح در دیدار والی هرات مطرح شد که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

رئیس شورای تأمین شهرستان تایباد در خصوص انتخابات مجلس در سال جاری گفت: با توجه به انتخابات سال جاری شهرداران و دهیاران باید از هرگونه تبلیغ له یا علیه هر کاندیدایی خودداری کنند و ما نیز هرگونه فعالیت زودهنگام تبلیغاتی را رصد می‌کنیم و دهیاران نیز این قبیل فعالیت‌ها را به فرمانداری منتقل کنند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع‌شده است و شامل دو بخش، چهار دهستان، سه شهر و ۳۵ روستا است که ۳۴ روستا دارای شورا و دهیاری و یک روستا فقط دارای شورا است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5