شناسایی عامل برداشت غیرمجاز در باخرز
شناسایی عامل برداشت غیرمجاز در باخرز

فرمانده انتظامی شهرستان باخرز از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ علی میرجردوی فرمانده انتظامی باخرز در این باره گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا که اظهارداشت مبلغ۱۲میلیون ریال ازحسابش بدون اطلاع برداشت شده است،برسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عنوان کرد: درتحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتامشخص شد فردی اقدام به ایجاددرگاه فیشینگ با موضوع های مختلف کرده و ضمن انتشار لینک درگاه های جعلی ایجادشده در گروه های مجازی،درخواست واریز مبلغ۲۰۰۰

تومان جهت عضویت کاربران کرده که با سرقت اطلاعات حساب کاربران از طریق برنامه های بانکی اقدام به دریافت شارژ سیم کارت از حساب های قربانیان کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را در این زمینه شناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی وی رادستگیر کردند.

سرهنگ میرجردوی تصریح کرد:متهم در بازجویی های به عمل آمده به ایجاد و طراحی درگاه جعلی در گروه ها کانال ها که به سرقت اطلاعات حساب وسپس برداشت ازآن ها رادر قالب خریدشارژسیم کارت می کرده اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان باخرز درپایان به شهروندان توصیه کرد: با مراجعه به بانک یا موسسه ای که درآن حساب دارند نسبت به درخواست و فعال سازی رمز پویا یک بار مصرف خود اقدام کنند تا از دسترسی مجرمان وهکرها به رمز حساب های بانکی جلوگیری کرده وحضوری امن وبی خطر درحوزه بانکداری الکترونیک در فضای سایبر داشته باشند.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 1