شروع پویش اهدای خون «کتاب خون» در استان
شروع پویش اهدای خون «کتاب خون» در استان

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و شروع پویش اهدای خون «کتاب خون» عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ در هفته کتاب و کتابخوانی مدیرکل و مسئولین انتقال خون استان با حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و ضمن تبریک این هفته، با اعلام پویش «کتاب خون» با هدف ترغیب کارکنان ادارات کتابخانه‌های عمومی سراسر استان به این اقدام خداپسندانه اعلام کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی اهداکنندگان با همت نهاد کتابخانه‌ها، عضویت کتابخانه‌های سراسر استان در این هفته برای اهداکنندگان خون به صورت رایگان خواهد بود و از همه‌ی کتابخوان‌های عزیز درخواست نمود به این پویش بپیوندند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های استان نیز با استقبال از این پویش گفت: یک مسئولیت ملی به دوش همه اصحاب فرهنگ و هنر است تا در جریان آگاهی و دانایی به ایفای نقش بپردازند و کتابخوانی مهمترین شاخصه توسعه یافتگی در جامعه است و زمانی ما به یک جامعه ایده آل می‌رسیم که تمام افراد یک جامعه کتاب خواندن را یک نیاز روحی و جسمی بدانند و همه انسان‌ها از بزرگ و کوچک عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ایجاد حس همدلی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای خون از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: نیاز به خون و کتاب همیشه هست و همانطور که مصرف خون در هر زمان و شرایطی برای نیازمندان ضروری است، تهیه کتاب و منابع اطلاعاتی برای علاقه مندان به کتابخوانی ضروری است.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه ضمن تشکر از همکاری این نهاد با این مرکز عام المنفعه، عنوان کرد: با توجه به کاهش اهدای خون در سطح استان به علت شیوع ویروس کرونا مردم کمتر به مراکز دریافت اهدای خون مراجعه می‌کنند و این موضوع باعث کاهش ذخیره خونی در استان شده است.

دکتر مجید عبدالهی با دعوت از عموم مردم فرهیخته و خیّر استان برای پیوستن به پویش «کتاب خون»، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح بخش مهمی از ذخائر خونی سازمان انتقال خون توسط مردم و مسئولان عزیز مرتفع گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4