شرور تایباد دستگیر شد
شرور تایباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: عامل اصلی درگیری مسلحانه در گمرک دوغارون با هشیاری کارآگاهان انتظامی تایباد دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: عامل اصلی درگیری مسلحانه در گمرک دوغارون با هشیاری کارآگاهان انتظامی تایباد دستگیر شد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ علی‌اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد در جمع خبرنگاران شهرستان از نحوه پیگیری و دستگیری شرور تایبادی گزارشی مبسوط ارائه نمود.

فرمانده انتظامی تایباد عنوان کرد: نزاع و درگیری در شهرستان آسیب اجتماعی بزرگی است که متأسفانه به‌واسطه فقر فرهنگی و روابط اجتماعی ناسالم در جامعه وجود دارد و بنیان‌های جامعه را تهدید می‌کند، متأسفانه در حوزه تنش‌ها و درگیری‌های فیزیکی در تایباد با مشکل جدی مواجه هستیم که موجب خلل در فرهنگ اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشینه این‌گونه درگیری‌ها در شهرستان دارای قدمتی است که نشئت‌گرفته از احساس قدرت برای اشرار بوده که به‌عنوان یک شاخص و مزیت برای خود احساس می‌کنند.

سرهنگ قربانی تصریح کرد: ۲۸ دستگاه در شهرستان در کار خود را به نحو شایسته انجام نمی‌دهند و در پایان وقایع ناهنجار انگشت اتهام و کم‌کاری به‌سوی نیروی انتظامی هدف گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی تایباد پنج مورد از معضلات اجتماعی را فضای مجازی، طلاق، نزاع، مواد مخدر و ارتباطات غیرمجاز دانست و گفت: متأسفانه در بحث نزاع‌های دسته‌جمعی ۳۵ درصد افزایش داشته‌ایم که در این حوزه ۱۴ نفر از مخلان امنیت جامعه دستگیرشده‌اند.

سرهنگ قربانی درگیری و نزاع ماه گذشته در مرز دوغارون را یکی از فجیع‌ترین نزاع‌های شهرستان دانست و گفت: در این درگیری تعداد ۷ قبضه سلاح گرم توقیف و ضبط شد و با پیگیری مقتدرانه پلیس و طی تحقیقات انجام‌شده اختلاف این دو گروه مرتبط با مسائل مالی و قدرت‌نمایی بوده که منجر به این درگیری شده است که تمامی متهمان این درگیری دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظرف ۳۲ روز پس از درگیری و با اقدام غافلگیرانه ۴ متهم اصلی درگیری در شمال تهران دستگیر و به شهرستان منتقل شدند، گفت: در سال جاری چهار فقره قتل و ۵ مقتول در شهرستان داشته‌ایم که آمار نامطلوبی است.

فرمانده انتظامی تایباد، سعه‌صدر، مدیریت و پیگیری پلیس در این پرونده را مهم‌ترین ابزار موفقیت در دستگیری متهمان دانست و گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین مقوله پیشگیری است، چنانچه متولیان فرهنگی شهرستان وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، بدون شک این‌گونه اتفاقات به‌ندرت صورت می‌گیرد و معضلات اجتماعی در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

وی تشکیل جلسات هم‌اندیشی در شهرستان با حضور متولیان فرهنگی را عنوان نمود و افزود: با بررسی مشکلات در این جلسات و با حضور متخصصان فرهنگی و دانشگاه‌ها سعی در کاهش این‌گونه معضلات خواهد شد.

فرمانده انتظامی تایباد گفت: پلیس بااقتدار و هشیاری پیگیر رفع مشکلات اجتماعی خواهد بود و فضا را برای متخلفان ناامن خواهد کرد.

سرهنگ قربانی در حوزه جرائم حوزه انتظامی تایباد مطرح کرد: رشد ۱۲ درصدی سرقت در ۷ ماهه گذشته را عنوان نمود و درصد کشفیات را ۹۲ درصد اعلام نمود.

وی همچنین در حوزه مفاسد اجتماعی کاهش ۱۸ درصدی را بیان کرد و گفت: در این زمینه اقدامات فراوانی از سوی پلیس روی‌داده است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و گفت: نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش اتفاقات و سوانح داشته‌ایم و نیز در حوزه کشفیات مواد مخدر رشد دو برابری دیده می‌شود که نشان از تلاش بیشتر قاچاقچیان و معاندین نظام در این حوزه هست.

وی افزود: ۲۴۰ تصادف درون‌شهری جرحی در سال جدید موجب ۲۰۱ مجروح و ۴ نفر متوفی شده است و در تصادفات برون‌شهری ۴۶ تصادف به وجود آمده موجب ۱۲ فوتی و ۱۴ مجروح شده است.

سرهنگ قربانی محورهای مشهد ریزه به تایباد و خواف به‌کرات را از مهم‌ترین محورهای حادثه‌خیز شهرستان دانست و گفت: مهم‌ترین دلیل این امر را فقر فرهنگی و نواقص جاده‌ای دانست و راه‌های پیشگیری و کاهش خطرات در این محورها، اصلاح علائم و جاده‌ها و مهم‌تر از آن آموزش‌های فرهنگی دانست که در کاهش اتفاقات مؤثر خواهد بود.

فرمانده انتظامی تایباد بابیان اینکه کشفیات قاچاق کالا شامل پارچه، خشکبار و غیره در هفت‌ماهه گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: روز گذشته از ورود سه دستگاه خودرو به ارزش ۳۵ میلیارد ریال جلوگیری شد و خودروهای مذکور مصادره گردید.

سرهنگ قربانی در پایان افزود: نزاع و درگیری از گناهان کبیره است، اگر خانواده‌ها به فرزندانشان بیاموزند که در رفتارشان کظم غیظ داشته باشند و آستانه تحمل را بالا ببرند بی‌شک در جامعه با این‌چنین مواردی کمتر مواجه خواهیم شد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 74