شبکه شاد، مهمان اوقات فراغت ۷۰۰ دانش آموز رشتخواری در تابستان
شبکه شاد، مهمان اوقات فراغت ۷۰۰ دانش آموز رشتخواری در تابستان

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان گفت: در پی مشکلات پیش آمده در بحث بیماری کرونا، رشتخوار دارای ۳۶ پایگاه فعال و ثبت شده در شبکه ملی شاد است و ۷۰۰ دانش آموز این شهرستان هم‌اکنون در رشته‌های مختلف مهارتی و آموزشی از این شبکه بهره می‌برند.

به گزارش اختر شرق؛ محمود ذباح مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: هدف از برگزاری شورای آموزش و پرورش بررسی موضوعات حوزه آموزشی و پرورشی و کسب نظرات و پیشنهادات اعضای این شورا در راستای کمک به مسائل حوزه آموزش و پرورش است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۳۹۷ دانش آموز از سطح شهرستان در رشته های مختلف امسال در امتحانات نهایی شرکت کردند و برای تمامی این دانش آموزان مواد ضدعفونی کننده و دستکش جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اختیار آنان قرار گرفت.

وی گفت: بحث برگزاری کنکور سراسری از اهمیت خاصی برخوردار است و در استان خراسان رضوی تنها هفت شهرستان است که آموزش و پرورش در آن مسئول برگزاری امر آزمون کنکور سراسری است و رشتخوار هم جزء این شهرستانها می باشد و در سال جاری ۷۸۴ نفر داوطلب در آزمون کنکور سراسری این شهرستان شرکت خواهند کرد و برای اجرای این آزمون فعلا دو حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار در ادامه با اشاره به موضوع نقل و انتقالات، عنوان کرد: هر ساله حدود ۱۵۰ فرهنگی در آموزش و پرورش رشتخوار متقاضی امر انتقالی است و متاسفانه ما جزء شهرستانهایی هستیم در بحث نقل و انتقالات خروجی بالایی و ورودی پایینی داریم.

ذباح در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: مسئله هدایت تحصیلی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و این موضوع وقتی دانش آموز از پایه نهم به دهم ارتقاء پیدا می کند اتفاق می افتد و آمار نشان می دهد میل بیشتر دانش آموزان این منطقه به رشته های نظری می باشد.

وی همچنین یکی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان شهرستان رشتخوار را بحث هدایت تحصیلی نادرست دانست و بیان کرد: دانش آموزانی که یا به اجبار والدین و یا انتخاب نامناسب به درستی هدایت تحصیلی نمی شوند در پایان با مشکلات همچون ترک تحصیل مواجه می گردند.

محمود ذباح با بیان اینکه اوقات فراغت تابستان امسال محدود به فضای مجازی شده است، گفت: برنامه های اوقات فراغت امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا امسال بصورت مجازی برگزار می گردد و ما ۳۶ پایگاه فعال و ثبت شده در شبکه شاد داریم که ۷۰۰ دانش آموز در رشته های مختلف مهارتی و آموزشی در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه با توجه به اینکه ۷۰۰ دانش آموز عشایری در شهرستان رشتخوار در ۱۴ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان رشتخوار اولین شهرستان در استان خراسان رضوی و کشور بوده که امسال یک مدرسه عشایری را در بخش جنگل به مدرسه پویا (کلاس پویا) تبدیل کرده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7