سیلاب موجب انسداد راه و قطع آب و برق ۳۷ روستای شهرستان صالح آباد خراسان رضوی شد
سیلاب موجب انسداد راه و قطع آب و برق ۳۷ روستای شهرستان صالح آباد خراسان رضوی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع طوفان در شهرستان صالح آباد آب ۳۲ روستا و برق ۲ روستا قطع شده و راه ارتباطی سه روستا نیز مسدود است.

به گزارش اخترشرق؛ محسن نجات اظهار کرد: طی بارشهای امروز برق ۱۳ روستا در این شهرستان قطع شده بود که به همت شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان صالح آباد برق ۱۱ روستا وصل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه وقوع سیل در صالح آباد موجب بروز آسیبهایی به برخی دامداری‌ها و دیوار منازل روستایی شده است آب شرب ۳۲ روستا هم اکنون قطع است و شبکه‌های قنوات صالح آباد نیز آسیب‌های زیادی دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر برای کمک به رفع معضل قطع آب در صالح آباد سه گروه تخصصی از شهرستان‌های تربت جام، نیشابور و خواف به این شهرستان اعزام شده‌اند و چهار تیم تخصصی برق از دیگر مناطق استان نیز برای وصل مجدد برق در صالح آباد در حال عملیات هستند.

نجات افزود: راه ارتباطی دست کم سه روستا در این شهرستان به دلیل وقوع سیلاب بسته است و فردا صبح راهداری عملیات بازگشایی این مسیرها را آغاز خواهد کرد.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه در این استان آغاز شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها همراه با احتمال آبگرفتگی، جاری شدن رواناب، افزایش وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا پیش‌بینی شده و از روز سه‌شنبه آتی بارش برف نیمه شمالی و ارتفاعات استان را فراخواهد گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 34