سپید و قرمزپوشان هلال‌احمر ناجی جوان گرفتار در ارتفاعات پیشکوه تربت حیدریه
سپید و قرمزپوشان هلال‌احمر ناجی جوان گرفتار در ارتفاعات پیشکوه تربت حیدریه

معاون جمعیت هلال احمر تربت‌حیدریه گفت: جوانی که در ارتفاعات پیشکوه گرفتار شده بود نجات پیدا کرد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل پوراومی در این باره گفت: در ساعت ۱۰:۱۰ صبح روز یکشنبه مورخه ۳۰ شهریور ماه از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر گرفتار شدن جوان ۲۰ساله در ارتفاعات قلعه اوج پارک جنگلی پیشکوه اعلام شد.

وی افزود: پس از دریافت مختصات و موقعیت فرد گرفتار تیم امداد و نجات کوهستان شعبه فراخوان شدند و در حداقل زمان ممکن نیروها با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر تربت‌حیدریه گفت: پس از رسیدن و هامنکی با فرد گرفتار مشخص شد که در مکانی بسیار سخت و صعب‌العبور در بین صخره‌ها کوه گرفتار شده است که درابتدا با انجام عملیات روانی فرد گرفتار را به آرامش دعوت کردند و سپس عملیات نجات را آغاز کردند.

پوراومی با بیان این مطلب که پس از کوهپیمایی و رسیدن به دیواره کوه نجاتگران با صعود به ارتفاع مورد نظر به فرد گرفتار دسترسی پیدا کرده و با انجام اقدامات فنی و نصب کارگاه نجات فرد مورد نظر را به نقطه امن منتقل کردند، خاطرنشان کرد: از همشهریان عزیز تقاضا میکنم با توجه به ارتفاعات زیاد در اطراف شهر در هنگام صعود از همراه داشتن لوازم انفرادی و فنی و… اطمینان داشته باشند که شاهد حوادث تلخ نباشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6