سهم ۴۰ مگاواتی خراسان رضوی در کاهش روزانه مصرف برق زمستان
سهم ۴۰ مگاواتی خراسان رضوی در کاهش روزانه مصرف برق زمستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سهم این شرکت برای کاهش مصرف برق در زمستان سال ۱۴۰۱ روزانه ۴۰ مگاوات است که در چهار بخش صنعتی، اداری، روشنایی معابر و خانگی – تجاری پیش بینی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حسینعلی دیندار در این باره عنوان کرد: حداکثر مصرف برق مشترکین این شرکت در استان روزانه حدود یک‌هزار مگاوات است که براساس برنامه ریزی انجام گرفته، باید برای مدیریت انرژی در زمستان ۱۵ مگاوات در بخش صنعت، ۱۵ مگاوات در بخش روشنایی معابر و ۶ مگاوات در بخش دستگاه‌های اجرایی و ادارات و چهار مگاوات در بخش مشترکین خانگی پرمصرف و مشترکین تجاری به صورت روزانه در مصرف برق صرفه جویی شود.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیتهایی در تامین گاز نیروگاه‌ها بوجود می‌آید که نیاز است که صرفه جویی در مصرف برق در بخشهای مختلف انجام گیرد که در این راستا بخشنامه‌ای از سوی شرکت محترم توانیر به تمام شرکتهای توزیع برق ابلاغ و وظایف چهارگانه‌ای به آن‌ها محول شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در برنامه نخست باید صاحبان صنایع دارای مصرف یک مگاوات و بیش از یک مگاوات برق در روز، مصرف خود را ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که در این راستا از ۴۰ مشترک صنعتی در محدوده این شرکت در استان درخواست همکاری در این بخش شده است.

دیندار با بیان اینکه برنامه دوم مدیریت انرژی زمستان شامل کاهش مصرف در بخش اداری است که طبق بخشنامه وزیر محترم کشور همه مشترکین اداری و دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰ درصد مصرف برق روزانه خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند، اظهار کرد: در این راستا گشتهای مشترکی با همکاری فرمانداری و ادارات گاز شهرستانها راه اندازی شده و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت کاهش مصرف گاز و برق بازرسی و نظارت می‌شوند، احیانا اداراتی که این موضوع را رعایت نکرده باشند، به فراخور تذکر و در صورت لزوم قطع برق انجام می‌گیرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برنامه سوم مدیریت انرژی زمستان شامل تعدیل روشنایی معابر است که در این راستا کاهش روشنایی معابر برون شهری به جز نقاط حادثه‌خیز با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بوستانها و میادین شهری با همکاری شهرداری‌ها و معابر درون شهری توسط مدیریتهای توزیع برق انجام می‌گیرد.

دیندار در پایان خاطرنشان کرد: برنامه چهارم مدیریت انرژی زمستان درخصوص کاهش مصرف مشترکین خانگی بالای الگوی مصرف و دو برابر الگوی مصرف و همچنین مشترکین تجاری است که در این راستا پیامک اطلاع‌رسانی از وضعیت مصرف این مشترکین و مراجعه حضوری به آنان برای آموزش راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف در دستور کار قرار دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 49