سهم زنان از پست‌های مدیریتی در استان ۱۷ درصد است
سهم زنان از پست‌های مدیریتی در استان ۱۷ درصد است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی اظهار کرد: تا این لحظه در استان سهم زنان از پست‌های مدیریتی با تعداد ۸۲۸ نفر، ۱۷ درصد و در مشهد با تعداد ۳۱۰ پست مدیریتی ۲۳ درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش اختر شرق؛ سید محمدرضا هاشمی در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در محل فرهنگ‌سرای شهید خادم‌ الشریعه، واقع در بولوار توس برگزار شد، عنوان کرد: اتفاقات خوبی که در بحث مثلث اقتصادی استان، طرح نجات، کشف‌رود و غیره رخ‌داده، به دلیل وجود اتحاد و همدلی میان مدیران استان و شهرستان است.

رئیس شورای اداری شهرستان مشهد با اشاره به تأثیر بالایی که طرح نجات می‌تواند در حاشیه شهر داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا از مدیران شهرستان می‌خواهم تمام امکانات خود را برای اجرای این طرح در محلات پای‌کار بیاورند.

وی بابیان اینکه در جریان سفر رؤسای سازمان‌های برنامه‌وبودجه و بنیاد مسکن به استان، موافقت ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهرستان مشهد گرفته شد، ادامه داد: از این تعداد ۲۰۰۰ مسکن برای حاشیه مشهد و ۳۰۰۰ مسکن برای روستاهای شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار مشهد در ادامه از مدیران شهرستان خواست تا استقلال دستگاه‌های اداری شهرستان حفظ شود.

امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان در محلات کم برخوردار مشهد، گفت: اگر مدیران برای مدیریت حاشیه و حریم شهر مشهد فکری نکنند، حاشیه‌نشینی در مشهد رشد خواهد کرد.

شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد و رئیس شورای شهرستان مشهد هم در این جلسه با اشاره به کمبود منابع مالی، استفاده درست از منابع انسانی و قانونی را خواستار شد و گفت: مدیران می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در قانون به‌ویژه برنامه ششم توسعه استفاده کنند و دراین‌بین ظرفیت شوراها هم می‌تواند در راستای خدمت به مردم همراه مدیران باشد.

همچنین در این جلسه علی غفوری‌ مقدم، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد تنظیم بازار برای مدیریت بازار در مشهد در فرمانداری این شهرستان، گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در حوزه ستاد تنظیم بازار صورت گرفت، توانستیم ایام پس از گرانی بنزین را با کمترین آثار تورمی پشت سر بگذاریم و وضعیت تورمی در استان در بسیاری از بخش‌ها نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

محمد موسوی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، نیز در این جلسه اظهار کرد: تا این لحظه در استان سهم زنان از پست‌های مدیریتی با تعداد ۸۲۸ نفر، ۱۷ درصد و در مشهد با تعداد ۳۱۰ پست مدیریتی ۲۳ درصد به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6