سند یکی از بزرگترین املاک آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تعیین تکلیف شد
سند یکی از بزرگترین املاک آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: با پیگیری این اداره‌کل و همکاری آستان قدس رضوی، سند یکی از بزرگترین و ارزشمندترین املاک آموزش و پرورش این استان تعیین تکلیف شد.

به گزارش اخترشرق به نقل از اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ قاسمعلی خدابنده اظهار داشت: با پیگیری اداره حقوقی و املاک این اداره کل، تکلیف سند این ملک، واقع در بلوار ساجدی مشهد که بیش از ۱۰ سال است به دلیل بدهی آموزش و پرورش استان به آستان قدس رضوی بلاتکلیف مانده بود، مشخص شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۷ پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی در این مورد انجام شد و در نهایت پس از جلسات پی در پی با مسئولان بخش های مختلف آستان قدس رضوی، میزان بدهی آموزش و پرورش در زمینه این ملک بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شد که سرانجام با مساعدت معاونت املاک و مستغلات مجموعه، بخشی از رقم بدهی با توجه به دفاعیات مستند اداره حقوقی کاهش پیدا کرد و دست آخر با امضای تفاهمنامه، اسناد انتقال ملک مذکور به آموزش و پرورش به امضای دوطرف رسید.

وی افزود: این زمین بالغ بر ۶۶ هزار متر مساحت دارد که در آن یک مدرسه، یک سالن ورزشی، انبار اداره کل نوسازی مدارس، انبار کتاب‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد.

رئیس اداره حقوقی املاک آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز گفت: با جمع‌آوری اسناد و مدارک مستدل، بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سرمایه‌های آموزش‌وپرورش استان تثبیت و اسناد آن تنظیم خواهد شد.

علی عنوانی اظهار کرد: در جریان فرایند انتقال اسناد مربوط به این ملک و با جلسات متعددی که برگزار شد پس از ارائه اسناد و مدارک مثبتِ و دفاعیات ارائه‌شده، بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های آموزش‌وپرورش استان به آستان قدس کاهش‌یافته و تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: پیرو تفاهم‌نامه‌های قبلی با پیگیری‌های اداره حقوقی و موافقت ذی‌حساب آموزش و پروش استان در مورد بدهی ۳۱۳ قطعه از قطعات آموزشی در اختیار آموزش‌وپرورش که بدهی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان برای حق تقدیمی تعیین‌شده، ضمن تنظیم تفاهم‌نامه مقرر شد رقم بدهی از محل ظرفیت‌های قانونی بودجه تهاتر و تعیین تکلیف شد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 89