سفیر ایران در قرقیزستان: در تلاش جهت برقراری پرواز‌های بین مشهد و بیشکک هستیم
سفیر ایران در قرقیزستان: در تلاش جهت برقراری پرواز‌های بین مشهد و بیشکک هستیم

سفیر ایران در قرقیزستان از تلاش در جهت برقرار کردن پرواز‌های بین مشهد و بیشکک خبر داد.

به گزارش اختر شرق‌؛ خرازی در وبینار تقویت همکاری‌های تجاری ایران و قرقیزستان در مشهد اظهار کرد: وجود پرواز بین مشهد و بیشکک یکی از مؤلفه‌های لازم جهت توسعه فعالیت‌های تجاری بازرگانان خراسان رضوی می‌باشد.

وی افزود: از این رو درتلاش هستیم تا پرواز مستقیم مشهد به بیشکک را راه‌اندازی کنیم تا تجار و بازرگانان خراسان رضوی بتوانند به راحتی به این کشور مسافرت کنند.

خرازی با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته دو طرف آمادگی صدور ویزا در فرودگاه‌ها را دارند که این امر موجب تسریع کار بازرگانان و تجار خواهد شد، تصریح کرد: با انجام سفر‌های تجاری توسط تجار و بازرگانان می‌توانیم کالا‌های خودمان را به بازار قرقیزستان و سایر کشور‌های همسایه این کشور عرضه کنیم.

خرازی با اشاره به اینکه بیش از۱۲۰ موافقت نامه سرمایه‌گذاری، عدم اخذ مالیات مضاعف و موافقت نامه‌های گمرکی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد، تأکید کرد: خوشبختانه بستر‌های قانونی خوبی برای همکاری با کشور قرقیزستان وجود دارد وفقط باید شناخت‌ها از ظرفیت‌های طرفین افزایش پیدا کند.

سفیر ایران در قرقیزستان تأکید کرد: در دولت سیزدهم علاوه بر نگاه ارتباطات در سطح کشور‌ها به ارتباطات استان‌های دو طرف نیز مورد تأکید می‌باشد.

پتانسیل‌های قرقیزستان فرصت آزمون بزرگ برای تجار و بازرگانان

سفیر ایران در قرقیزستان در ادامه این وبینار تأکید کرد: کشور قرقیزستان با توجه به ظرفیت‌های زیادی که دارد درواقع یک فرصت بزرگ برای تجار وبازرگانان مخصوصاً بازرگانان خراسان رضوی می‌باشد.

خرازی تصریح کرد: بازرگانان خراسان رضوی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت‌هایشان می‌توانند به این کشور به عنوان یک فضای تمرینی برای آمادگی حضور در بازار‌های بین‌المللی توجه کنند.

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: به دنبال راهکار‌هایی برای تسهیل در امور بانکی تجار و بازرگانان ایرانی هستیم تا فرآیند تجاری تسهیل شود.

وی مهمترین نیاز‌های آسیا میانه را مواد غذایی، نوشیدنی، ادوات کشاورزی، صنایع سبک، مصالح ساختمانی، بهداشت و درمان و پوشاک دانست.

خرازی از برنامه‌ریزی برای برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 27