سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بینالود معارفه شد
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بینالود معارفه شد

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بینالود با حضور فرماندار این شهرستان و مسعود رحمانی مدیر امور شهرستان‌ها و محمدکاظم رادمنش مدیر امور اداری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی معارفه و از خدمات مسئول سابق این نمایندگی در این شهرستان قدردانی شد.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار شهرستان بینالود در مراسم تکریم و معارفه مسئول نمایندگی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرقبه و شاندیز نگین گردشگری خراسان رضوی و ایران است که سالانه حدود ۶۰ میلیون زائر و مسافر به این شهرستان سفر می‌کنند.

سید حسن حسینی گفت: بیش از ۴۰۰ مجموعه گردشگری در این شهرستان فعال است که به زائران و مسافران خدمات ارائه می‌کنند و در طول هفت سال گذشته که در این شهرستان بوده‌ام یک مورد هم مسمومیت غذایی در این شهرستان نداشته‌ایم و این نشان‌دهنده مدیریت و تلاش مدیران و تأسیسات گردشگری شهرستان است.

فرماندار بینالود بابیان اینکه افرادی که به این شهرستان آمده‌اند از مهمان‌نوازی و خدمات ارائه‌شده رضایت داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به زحمات خدمات انجام‌شده طی چند سال اخیر، تشکر ویژه‌ام از آقای احمدزاده مسئول سابق نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و مجموعه‌های گردشگری این شهرستان اعلام می‌کنم.

حسینی با اشاره به انتصاب مسئول جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بینالود، اظهار کرد: مجموعه ذی‌قیمتی از سنگ‌نگاره‌ها در این شهرستان وجود که با توجه به تعداد زیاد این آثار تاریخی انتظار داریم شناسنامه این آثار تکمیل و برای ثبت جهانی آن اقدام شود.

هم‌چنین مسعود رحمانی مدیر امور شهرستان‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه مراسم گفت: شهرستان بینالود در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاخص است و ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد.

او با قدردانی از زحمات علی‌اکبر احمدزاده مسئول سابق نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بینالود اظهار کرد: تلاش‌های صورت گرفته طی این چند سال باعث شده تا هر پروژه‌ای که در این شهرستان به بهره‌برداری برسد از خدمات و تلاش‌های مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نیکی یاد می‌کنند.

رحمانی با اشاره به شرایط بحران شیوع کرونا و تأثیر آن بر تأسیسات گردشگری استان، گفت: رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ستاد ملی کرونا باید تشدید شود تا در کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خللی ایجاد نشود.

هم‌چنین علی‌اکبر احمدزاده مسئول سابق نمایندگی‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بینالود در این مراسم گزارش از عملکرد خود طی چند سال مسئولیت در این شهرستان ارائه کرد و گفت: این شهرستان در حال حاضر بیش از ۵۰ مجتمع گردشگری، ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۶ خانه مسافر فعال دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پرونده‌های در دست اقدام، تأسیسات گردشگری شهرستان تا نوروز ۱۴۰۱ به دو برابر افزایش خواهد یافت.

احمدزاده به ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ هنرمند در زمینه‌های پوستین‌دوزی، ارغوان‌بافی و سبدبافی و … در این شهرستان فعال‌اند و برخی هنرمندانی در این شهرستان مهر اصالت دریافت کرده‌اند و جایگاه ویژه‌ای در تولید ملی دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳ کلونی از سنگ‌نگاره این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و آثار تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده از این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ۴۰ مورد رسیده است.

هم‌چنین فرهاد قادر پناه سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بینالود در این مراسم گفت: امیدوارم با کمک مدیرکل، فرماندار و مسئولان و فعالان حوزه‎های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برای پیشرفت این شهرستان گام‌های مفید و مؤثری برداریم.

در ادامه با اهداء لوح تقدیر از زحمات علی‌اکبر احمدزاده تقدیر و حکم انتصاب فرهاد قادر پناه به وی اعطا شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 121