سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور: بیش از دو هزار بازدید و یازده مورد پلمپ، حاصل تلاش کارشناسان بهداشت محیط
سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور: بیش از دو هزار بازدید و یازده مورد پلمپ، حاصل تلاش کارشناسان بهداشت محیط

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در دو هفته اخیر بیش از دو هزار و۲۰۰بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و… انجام داده اند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمدرضا داوریان گفت: در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی، بازدیدهای بهداشت محیطی ما همزمان با سراسر کشور تشدید شد و همکاران گروه بهداشت محیط حداکثر تلاش خود را در جهت کنترل عوامل محیطی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام داده اند.

این مقام مسئول در ادامه بازدید از قهوه خانه ها، مراکز فروش مواد غذایی و عطاری ها، پارک ها و مراکز بازی کودکان، و حتی مراکز درمانی و پزشکی را از جمله بازدیدهای مهم برشمرد و یادآور شد: که در این بازدیدها ۱۵۰ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شد و بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی معدوم گردید.

دکتر داوریان توقیف ۱۱۴ عدد و جمع آوری ۳۰ عدد قلیان را از نتایج بازدید شبانه کارشناسان بهداشت محیط، اداره صمت و نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: دخانیات علاوه برابتلای بیبماری های غیر واگیر در ابتلاء به کووید-۱۹ بسیار موثر بوده و بازدید از این مراکز در دستور کار این اداره قرار دارد.

داوریان در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در شبانه روز با تلفن ۱۹۰تماس بگیرندتا اقدامات نظارتی در اسرع وقت صورت پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27