سرهنگ خسروی، سنگر ارتش در تایباد را از سرهنگ غفاری تحویل گرفت
سرهنگ خسروی، سنگر ارتش در تایباد را از سرهنگ غفاری تحویل گرفت

مراسم تکریم و معارفه فرماندهی قرارگاه شهید تولایی، صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تایباد برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه فرماندهی قرارگاه شهید تولایی، صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار و رئیس شورای تأمین تایباد در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی قرارگاه عملیاتی شهید تولایی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، گفت: تایباد با ۱۱۷ هزار نفر جمعیت که در حدود سه هزار کیلومترمربع ساکن هستند، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

سیاح، تایباد را از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی برشمرد که ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های معدنی، سرمایه انسانی دارد و بیان کرد: شهرستان تایباد باسابقه دیرینه همزیستی مذاهب اسلامی، نماد وحدت تسنن و تشیع است؛ این شهرستان عنوان کریدور تردد شرق به غرب است و همین باعث شده رتبه ‌اول مسافربری، سوم ترانزیت و پنجم صادرات را در کشور به خود اختصاص دهد.

سیاح با اشاره به سفر اخیر وزیر راه به شهرستان گفت: در سفری که وزیر راه به شهرستان داشت، سه پیشنهاد اساسی اعلام کردیم، ایجاد فرودگاه، اتصال راه‌آهن فریمان به دوغارون و اتصال تایباد به راه‌آهن خواف، هرات و تسریع در دوبانده شدن محور تایباد به تربت‌جام که مورد استقبال وزیر راه و شهرسازی قرارگرفته است و امیدواریم با پیگیری‌های شهرستان و استان نتیجه‌های خوبی را برداشت کنیم.

رئیس شورای تأمین شهرستان مردم تایباد را در خط مقدم تأمین امنیت کشور دانست و اظهار داشت: ما نقش ارتش را در به ثمر رسیدن انقلاب و همچنین در تثبیت و تداوم انقلاب از جنگ تحمیلی تا امروز، فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: سرهنگ غفاری برای استقرار ارتش در منطقه زحمات بسیاری کشید که به نمایندگی از مردم فهیم و قدرشناس تایباد از زحمات و خدمات وی تقدیر می‌کنم و برای سرهنگ خسروی آرزوی توفیق‌ خدمت دارم.

مولانا توکلی خطیب جمعه اهل سنت تایباد در این مراسم گفت: شهرستان تایباد، یکی از شهرستان‌های تلفیقی استان است که برادران مسلمان در کنار یکدیگر با وحدت و انسجام و همبستگی زندگی می‌کنند و در خط اول مرزبانی قرار دارند، مردم تایباد مرزداران بسیار خوبی هستند که از ابتدای انقلاب در همه صحنه‌های انقلاب حضورداشته و خواهند داشت و با هوشیاری علما و بزرگان اهل سنت تاکنون تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن تبلیغات مسمومی در جهت اختلاف اندازی بین مذاهب اسلامی انجام می‌دهند ولی تاکنون تیر آنان به سنگ خورده است، به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران، نیروهای مقتدری هستند که با دشمنان اسلام در سراسر جهان مبارزه می‌کنند.

توکلی افزود: ارتش امروز ارتش زمان طاغوت نیست، بلکه ارتشی نمونه و مردمی است، هم در دیانت و هم در خدماتی که به آن‌ها در تأمین امنیت سپرده‌شده است.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد عنوان کرد: ارتش ما و سپاه ما و مرزبانی ما خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی هستند، دشمنان ما امروز نمی‌توانند این مرزبانان غیور ما را ببینند، دروغ واضح رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه عدم پاسخگویی نظامی به ساقط کردن پهباد آمریکا، از ترس و اقتدار نیروهای ماست.

امیررضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور، مسئولیت ۶ استان مازندران، گلستان، سمنان و سه خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را بر عهده دارد که یکی از یگان‌های این قرارگاه، در شهرستان تایباد مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب مدام‌ مشغول طراحی برنامه‌های مختلف برای از بین بردن انقلاب مردم ایران بوده است، گفت: ارتش در به ثمر رسیدن انقلاب نقش مهمی داشت، پس از انقلاب نیز ارتش در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب ایستاد. آذریان بیان کرد: ۲۸۷۷ روز نیروهای مسلح ما در دفاع مقدس در مقابل تمام جهان ایستادند و گوش‌به‌فرمان حضرت امام (ره) کشور را حراست کردند و عظمت دفاع مقدس را به وجود آوردند.

وی گفت: دشمن باوجود شکست اما از کشور ما دست نکشید، هدف از حضور دوباره در منطقه خلیج‌فارس، جنگ و تسلط بر کشورهای افغانستان و عراق برای نزدیکی به مرز جمهوری اسلامی ایران بود، اما بازهم شکست خورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور به جنگ‌های نیابتی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: جنگ‌های نیابتی را در منطقه با حضور تکفیری‌های داعش به وجود آورد، هدف آنان از عراق و سوریه، حضور در ایران و خراسان بود، اما بازهم شکست خوردند. مدافعان حرم مانع شدند و نگذاشتند یک کاشی از حرم اهل‌بیت (ع) جدا شود.

آذریان اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در مرزهای غربی کشور، خط قرمز‌ خود را ۴۰ کیلومتر در عمق خاک عراق مشخص کرد و نگذاشتند دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران‌ نزدیک شوند.

وی بابیان اینکه نیروهای مسلح کشور هرروز بر توان دفاعی خود می‌افزایند، افزود: قدرت نفوذ ما هیچ ضرری به منطقه ندارد، بلکه یک قدرت پایدار و امنیتی است و هرچه ایران قدرتمندتر شود، برای همسایگان نیز بهتر است.

وی گفت: ما باید دشمن را رصد کنیم، جلوتر از او حرکت کنیم، تمام سامانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی ما بومی هستند و هیچ وابستگی نظامی به هیچ کشوری نداریم و خیلی راحت مرز را رصد می‌کنیم و اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در منطقه داریم.

آذریان، مرزهای شمال شرق را در امن‌ترین وضعیت ممکن توصیف کرد و گفت: هرچند دشمن بر روی عملیات روانی کار می‌کند، اما نمی‌داند ما از آن‌ها جلوتر هستیم، تمام مرزها در کنترل سیستم یکپارچه پدافند هوایی است و اجازه نفوذ دشمن را نخواهند داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور عنوان کرد: مردم همیشه از نیروهای مسلح پشتیبانی کردند و همچنان نیازمند این پشتیبانی هستیم، فرماندهی معظم‌ کل قوا فرمودند: ارتش فدای ملت است، این را در بحث سیل همگان دیدند، ارتش جزو اولین نیروهای مستقر در منطقه گلستان بود. در خوزستان، در لرستان، در زلزله کرمانشاه در کنار مردم بودیم و امروز در کنار تشیع و تسنن این خطه هستیم. تفکر همه ما اسلامی، انقلابی و دینی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 152