سرما مانع ورود ملخ‌های بومی به جوین
سرما مانع ورود ملخ‌های بومی به جوین

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: مطابق بازدید های کارشناسان حفظ نباتات این شهرستان از کانون های ملخ در جوین تاکنون هیچ نشانه ای از ورود ملخ‌ها به این کانون‌ها مشاهده نگردیده که می توان دلیل آن‌را دمای پایین هوا و نبود رطوبت عنوان کرد.

مریم حمیدی راد در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با اظهار اینکه کاهش دمای هوا مانع ورود ملخ‌های بومی به این شهرستان شده است، گفت: احتمال می دهیم ملخ ها با افزایش تدریجی دما و حتی با بارش اندکی باران با توجه به شرایط دمایی موجود به این شهرستان وارد شوند.

حمیدی راد با اشاره به اینکه هجوم ملخ ها همه ساله از اوایل سال تا اواخر اردیبهشت به تدریج با بالا رفتن دما  ظاهر می شوند، تصریح کرد: با توجه به خسارات بالایی که این آفت ممکن است برای کشاورزان به بار بیاورند تمامی همکاران در حفظ نباتات این شهرستان کانون های ملخ ها را بطور مداوم مورد پایش قرار میدهند.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ های بومی در شهرستان های همجوار جوین نیزآغاز شده است، عنوان کرد: همواره کارشناسان حفظ نباتات شهرستان جوین در ارتباط با همکاران حفظ نباتات شهرستان جغتای هستند تا در صورت مشاهده اولین نشانه از حضور ملخ ها، اقدام به مبارزه عملیاتی کنند.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی جوین با تاکید بر اینکه شهرستان جوین دارای پنج کانون ملخ است، اضافه کرد: این ملخ ها روزانه معادل وزن خود، خوراک دارد و هر یک هزار و ۱۰۰ ملخ در یک روز می تواند معادل یک انسان یعنی حدود دو کیلوگرم از محصولات غذایی استفاده کند که در شرایط طغیانی تنه درختان از هجوم آنها مصون نیستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 21