سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی؛ ایثارگران واقعی امروز
سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی؛ ایثارگران واقعی امروز

فرماندار سرخس در جلسه شورای اداری، سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی را ایثارگران واقعی امروز خطاب کرد.

فرماندار سرخس در جلسه شورای اداری، سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی را ایثارگران واقعی امروز خطاب کرد.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار جدید سرخس در اولین جلسه شورای اداری که با حضور امام‌جمعه نماینده حوزه انتخابیه و مسئولان شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه ما امروز دست تمامی سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی را به گرمی می‌فشاریم گفت: سرمایه‌گذاران عرصه‌های اقتصادی، ایثارگران واقعی امروز کشور ما هستند، و چنانچه سرمایه‌گذاری وارد اداره‌ای شود مدیر آن دستگاه باید اطاق به اطاق همراه وی همراه باشد.

وی بابیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی ما از تمامی دوران چهل‌ساله انقلاب سخت‌تر است افزود: اگر لحظه‌ای پس بزنیم، عقب می‌افتیم، و یک پشیمانی تاریخی دیگری همانند جنگ احد و آن روز که در یک‌قدمی خیمه فتنه بودیم، برایمان می‌ماند، لذا با سعه‌صدر، نسبت به ارباب‌رجوع برخورد شود تا در این چند ماه باقی‌مانده سال جاری از این پیچ تاریخی عبور و توطئه‌های دشمن را یکی پس از دیگری نقش بر آب ‌نماییم.

محمدرضا رجبی مقدم با تأکید بر نواخته شدن صدای اذان در تمامی ادارات و حتی بانک‌ها یادآور شد: اگر برای اجرای نماز اول وقت ارباب‌رجوعی توهین هم کرد، ارزشش را دارد، چراکه همه مشکلات ما از سبک شمردن همین نماز است، پس باید مدیران ما، انجام این فریضه دینی را جدی بگیرند، و در برگزاری آن کوتاهی ننمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تقدیر از حضور قاضی ثابت تعزیرات حکومتی در سرخس اضافه کرد: امیدواریم در بحث نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، مجمع امور صنفی و اداره صمت، قانون را با رأفت اسلامی اجرای کنند.

رجبی مقدم در خصوص اقدامات ۱۵ روزه مسئولیت خود در مقام فرمانداری سرخس اظهار داشت: با همکاری امام‌جمعه و نماینده حوزه انتخابیه پیگیر اعتبارات شهرستان شدیم که در همین راستا ۱۶۰۰ تن قیر جهت شهرداری مزداوند و سرخس قول مساعد گرفتیم و همچنین امید داریم تا دهه فجر امسال روستایی بدون گاز نداشته باشیم.

باید قرارگاه اقتصادی فرهنگی در شهرستان احیا شود

 در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان سرخس امام‌جمعه بابیان اینکه ما در شرایطی هستیم که می‌باید قرارگاه اقتصادی فرهنگی با همکاری همه مدیران شهرستان احیا شود چراکه دشمن یا حربه اقتصادی به جنگ ما آمده است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که تأکید به کلمه قرارگاه دارند، افزود: ما باید از این کلمه <<قرارگاه >>متوجه باشیم که ما در شرایط جنگی هستیم، قرارگاه فرمانده، سرباز و…دارد، در شرایط جنگی وقت اداری و شرایط رسمی و…نداریم، و مسئولان ما در این شرایط باید گره‌های کوری که دشمنان ما ایجاد می‌کنند را باز کنند.

مجلس از ساقط کنندگان پهباد آمریکایی در محل قرارگاه تجلیل به عمل آورد

در ادامه جلسه نماینده حوزه انتخابیه با اشاره به سفر تعدادی از نمایندگان و شرکت در مراسم تجلیل از شهدای هواپیمای ساقط‌شده توسط ناو آمریکایی گفت: ما در سال ۶۷ به لحاظ توان نظامی نتوانستیم یک مقابله‌به‌مثل واقعی علیه امریکا داشته باشیم، اما شکار پهبادی که به‌روزترین فناوری را دارد در ساعات ۴ صبح با دقتی که باید موشک ما از میان سه هدف آمریکایی عبور کند، جای تقدیر از جوانانی دارد که توانستند قدرت بازدارندگی نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشاند، و این است که مقام معظم رهبری باقدرت می‌فرمایید (جنگ نمی‌شود) بر اساس همین توان داخلی و قدرت نظامی ماست.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تحقق اعتبارات سال ۹۸ افزود: از فرماندار و مدیران دستگاه‌ها اداری تقاضا دارم در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن پیشرفت فیزیکی دارد اهتمام جدی داشته باشند و با نظارت دقیق اعتبارات، این پروژه‌ها را تکمیل کنند

احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص طرح‌های ملی و بخصوص جاده مشهد سرخس اضافه کرد: این پروژه بعدازآنکه شرکت جهاد نصر ۹ سال رهایش کرده بود با تلاش‌های صورت گرفته شرکت طوس عامر آمد و با تجهیز کارگاه فعالیت خود را آغاز کرد. باگذشت زمان و پیشرفت کار، قرار شد وزارت نفت یک‌سوم و راه دوسوم بودجه را متعهد گردد که دراین‌بین وزارت نفت تا مبلغ ۵/۵ میلیارد و متأسفانه وزارت راه از ۱۵ میلیارد سهم خود تنها ۲ میلیارد تومان را پرداخت کرد که عدم تحقق اعتبارات لازم باعث شد شرکت با منفی ۱۶ میلیارد تومان کارکرد، از ابتدای سال تعطیل شود.

نماینده سرخس فریمان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم به خراسان رضوی تلاش داریم سهم سرخس را بگیریم و دوباره طوس عامر را برگردانیم.

قاضی‌زاده بابیان اینکه محور سرخس مشهد ۷۰ درصد تصادفاتش در سی کیلومتر ابتدای جاده از سمت مشهد اتفاق می‌افتد تصریح کرد: قسمت تصادف خیز این محور در بخش رضوییه قرار دارد چراکه باوجود شن شویی ها ترافیک بالاست، ضمن اینکه این محدوده از محور به لحاظ هندسی مشکل دارد مثلاً در فلق و غروب راننده دید درستی ندارد، لذا با اقدامات انجام‌شده طرح دوبانده شدن آن‌هم اکنون به مناقصه برای تعیین پیمانکار رفته است.

وی پیشرفت فیزیکی سد شوریجه را هم‌اکنون ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: اگرچه که این پروژه محدودیت و کمبود در تأمین منابع دارد، و از صندوق توسعه هزینه می‌شود امید داریم، آقای نوبخت تخصیص مناسب‌تری را برای آنجا مدنظر قرار دهد، چراکه تعهد چهارساله است؛ و بتوانیم از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب جلوگیری کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1