سرقت از خانه باغ‌ها در رشتخوار
سرقت از خانه باغ‌ها در رشتخوار

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ سارق حرفه‌ای خانه باغهای شهرهای جنگل، فتح آباد و روستاهای اطراف شهرستان با تلاش و سرعت عمل مأموران انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ داود حاتمیان در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با اشاره به افزایش سرقت از خانه باغ‌ها، عنوان کرد: باغداران این شهرستان نکات ایمنی لازم را برای مقابله با سرقت از باغ‌ها جدی بگیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه حضور باغداران در باغ‌ها به صورت فصلی و مقطعی، فرصت برای سوء استفاده و سرقت اموال در برخی از ساعت شبانه روز فراهم می‌شود که برای جلوگیری از این موارد باید نکات ایمنی رعایت شود.

سرهنگ حاتمیان، از شهروندان خواست تا در زمانهای مختلف به خانه باغ‌ها و اموال حفاظت شده خود در باغ‌ها سرکشی کنند و یا آن را به نزدیکترین افرادی که در آن محل ساکن هستند، بسپارند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار با تأکید بر اینکه هرگونه موارد مشکوک در این خصوص را باید به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، تصریح کرد: باغداران از دادن هرگونه اطلاعات اعم از تعداد نگهبان‌ها و اموال به افراد غیر امتناع کرده و از ورود افراد ناآشنا و غریبه نیز به باغ خودداری کنند.

سرهنگ حاتمیان در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از حیوانات نگهبان مانند سگ در اطراف باغ و خانه باغ‌ها می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 92