سخنگوی وزارت بهداشت: به مشهد سفر نکنید
سخنگوی وزارت بهداشت: به مشهد سفر نکنید

سخنگوی وزارت بهداشت صراحتاً هشدار داد اگر مردم به مشهد سفر کنند طی روزهای آینده آمار مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی؛ سخنگوی وزارت بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ هنگام اعلام آخرین آمار مبتلایان ‌به کرونا در استان خراسان رضوی، هشداری جدی درباره احتمال افزایش تعداد افراد مبتلابه کرونا در استان داد و گفت: استان خراسان رضوی از مناطقی در کشور است که حس می‌کنیم طی روزها و هفته‌های آینده اگر هموطنان رعایت نکنند و خراسان رضوی و مشهد را به‌عنوان مقصد مسافرتی در نظر بگیرند، ممکن است با افزایش تعداد مبتلایان مواجه شویم.

وی افزود: قطعاً این موضوع در دستور کار ستاد ملی و دولت محترم خواهد بود تا برای آن اقدامات پیشگیرانه در نظر بگیرند.

جهانپور تاکید کرد: قطعاً هموطنان لغو مسافرت و زیارت و سیاحت در استان خراسان رضوی را مدنظر داشته باشند، مقام معظم رهبری در اقدامی هشداردهنده و هوشیارانه اعلام کردند که نوروز امسال به مشهد سفر نمی‌کنند که این اذکار و تذکری برای همه ما هم بود که این را مدنظر داشته باشیم که استان خراسان رضوی مقصد مسافرتی نباشد و هموطنان به این موضوع توجه کنند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه گفت: ۱۷۱ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

علی‌اصغر انجیدنی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۵۲ نفر مبتلابه ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین آمار را دارد و پس‌ازآن دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۱۴ و ۹ نفر هستند.

وی افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام به ترتیب ۷ و ۳ نفر است.»

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از ۳۰ بهمن امسال تا ۲۱ اسفند، ۲۳۳۰ مبتلابه عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۱۳۸۰ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران مبتلابه عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبودیافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که ۷۳۷ نفر از آنان از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر جدی گرفتن توصیه‌ها و هشدارها، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به‌ویژه مبتلایان به سرماخوردگی را توصیه جدی وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد.

همچنین استاندار خراسان رضوی در خصوص ورود مسافر به خراسان رضوی در ایام نوروز گفته است: به مردم توصیه اکید داریم که از سفر پرهیز کنند و در این راستا محدودیت‌هایی نیز برای تأمین سلامت مردم در مبادی ورودی استان در حال اعمال است. علی‌رضا رزم‌حسینی شرایط استان را با توجه به شیوع ویروس کرونا اضطراری برشمرد و از مردم خواست که هشدارها را جدی بگیرند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2