سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل شود
سبزوار باید از گذر به مقصد گردشگری تبدیل شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی خراسان رضوی گفت: باید با انجام برخی اقدامات، سبزوار را از گذر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش اختر شرق؛ سید جواد موسوی در جلسه با بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب، عنوان کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس می‌آیند که باید برای بهره‌مندی سبزوار از حضور این افراد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی با اشاره به برخی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد اظهار کرد: باید با کمک گردشگری، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی را حفظ و احیا کنیم.

وی به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خانه‌های تاریخی سبزوار ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد مراکز اقامتی و بوم‌گردی دارند باید در خانه‌های تاریخی بوم‌گردی ایجاد شود.

موسوی با اشاره به سفرهایی که به این شهرستان‌ها داشته است، تصریح کرد: تابلوهای معرفی آثار و ابنیه تاریخی که گردشگران را هدایت و راهنمایی کنند بسیار کم است و باید در مسیرهای بین‌شهری و درون‌شهری این تابلوها افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان تأکید کرد: سبزوار مهد علم و تمدن بوده و مشاهیر زیادی دارد اما این مشاهیر حتی در خود سبزوار به‌خوبی شناخته‌شده نیستند.

وی به‌ضرورت راه‌اندازی تورهای گردشگری از مشهد به مقصد سبزوار اشاره کرد و گفت: زمانی که در اداره کل معاون گردشگری بودم تورهای گردشگری به مقصد ریاب گناباد و سبزوار راه‌اندازی شد که تورهای گناباد رونق گرفت اما تورهای سبزوار به سرانجام نرسید و اکنون باید این مسیر گردشگری احیا شود.

موسوی بابیان این‌که داورزن به‌عنوان ورودی استان خراسان رضوی نیازمند ساماندهی است، تصریح کرد: باید فضا و محیط در این شهرستان به‌گونه‌ای باشد که فرد وقتی وارد این شهرستان می‌شود احساس کند وارد میقات‌الرضا و استان خراسان رضوی شده است.

هم‌چنین بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار بیش از ۵۰ خانه تاریخی و ۱۰ کاروانسرا دارد که نیازمند توجه ویژه است.

محبی به دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: سامانه جامع گردشگری با دو زبان فارسی و انگلیسی برای معرفی دیار کهن سربداران راه‌اندازی شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 52