ساماندهی ایستگاه‌های مسافرکش‌های روستایی سرخس
ساماندهی ایستگاه‌های مسافرکش‌های روستایی سرخس

رئیس اداره صمت شهرستان سرخس از سامان دهی خودروها و ایستگاه‌های مسافر کش‌های روستایی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر اکبری در حاشیه جلسه تنظیم بازار و با اشاره به نابسامانی در حمل نقل مسافربرهای روستایی و کرایه‌ها در سرخس، عنوان کرد: متاسفانه از آنجا که تاکنون این امر در سطح شهرستان متولی خاصی نداشت، و خود معضلی در حمل و نقل برون شهری به شمار می‌رفت، حسب دستورالعمل فرماندار شهرستان در کارگروه تنظیم بازار و پس از تشکیل چهار جلسه مصوب شد در اقدامی فوری ایستگاه‌ها جانمایی، مبلغ کرایه‌ها مشخص و خودروها دارای کد و برچسب باشند.

رئیس اداره صمت سرخس، مبلغ کرایه هر نفر را بر مبنای کیلومتر ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بزودی سه نقطه از ورودی شهر با همکاری و نظر راهنمایی رانندگی و شهرداری مشخص و از این به بعد مسافران در نقاط تعیین شده پیاده و یا سوار گردند.

علی اکبر اکبری با اشاره به مزیت‌های این طرح، تصریح کرد: مسافربرهای روستایی که دارای کد و مجوزهای قانونی را اخذ کنند می‌توانند از سهمیه سوخت یارانه‌ای برخوردار و همانند تاکسی‌های درون شهری نیز خارج از نوبت سوخت گیری کنند.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مسافربرهای روستایی فرصت دارند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری پس از اخذ معرفی از دهیاری‌ها و مراجعه به اداره صمت، مراحل دریافت کد و برچسب و… را کسب، و از مزایای این طرح برخوردار شوند.

لازم به ذکر است؛ چنانچه راننده‌ای بدون مجوزهای قانونی اقدام به مسافربری کند توسط پلیس راه اعمال قانون و در حوادث و استفاده از بیمه نامه مشکل پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 57