معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی کاشمر: سازمان دوم مدیریت بحران در دستگاه‌های عضو ستاد تشکیل می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی کاشمر: سازمان دوم مدیریت بحران در دستگاه‌های عضو ستاد تشکیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی کاشمر بر ضرورت تهیه سازمان دوم مدیریت بحران در دستگاه‌های عضو به منظور پوشش دو شهرستان کاشمر و کوهسرخ تاکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی کاشمر در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و برنامه ریزی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۹ شاهد بیشترین میزان بارش در ۲۲ سال گذشته بودیم.

وی افزود: با استناد اطلاعیه اداره هواشناسی در شهرستان۳۴۴.۱ میلیمتر بارش داشتیم که ۲۱ درصد نسبت به سال زراعی ماقبل خود افزایش چشم گیری داشته است.

نایه در با اشاره به پیش‌بینی کاهش بارندگی‌ها در پاییز امسال نسبت به سال گذشته، بر ضرورت تهیه سازمان دوم مدیریت بحران در دستگاه‌های عضو به منظور پوشش دو شهرستان کاشمر و کوهسرخ تاکید کرد و گفت: باید پل‌های کم ارتفاع به منظور جلوگیری از مسدود شدن، انحراف آب به مناطق جمعیتی و کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه‌ها رصد و بازبینی شود و با متجاوزین وبمنظور جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه‌ها و مناطق ممنوعه با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرد.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور عمرانی فرمانداری کاشمر با اشاره به افزایش نفوذ گازرسانی در سطح شهرستان و احتمال وقوع گازگرفتگی افراد، عنوان کرد: شهرداری کاشمر ویدیوهای آموزشی در این خصوص تهیه و منتشر نماید تااحتمال وقوع خطر به حداقل برسد.

نایه در، در پایان در راستای کسب آمادگی برای مقابله با سیل تجهیز یکی از روستاهای شهرستان به دستگاه هشدار سیل را از ضروریات مقابله با سیل و عوامل کاهش خسارت‌های سیل برشمرد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 4