سازمان آموزش و پرورش کاشمر سازمانی زنده است
سازمان آموزش و پرورش کاشمر سازمانی زنده است

فرماندار کاشمر گفت: خوشبختانه سازمان آموزش و پرورش کاشمر سازمانی زنده است ولی این به این معنا نیست که دچار بیماری و عارضه نمی‌شود و باید مراقبت کنیم که این سازمان روز به روز قوی تر باشد و فعال و پویا و خروجی مثبت داشته باشد .

فرماندار کاشمر گفت: خوشبختانه سازمان آموزش و پرورش کاشمر سازمانی زنده است ولی این به این معنا نیست که دچار بیماری و عارضه نمی‌شود و باید مراقبت کنیم که این سازمان روز به روز قوی تر باشد و فعال و پویا و خروجی مثبت داشته باشد .

به گزارش اختر شرق؛ مسلم ساقی فرماندار کاشمر در جلسه هم اندیشی شورای آموزش و پرورش در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش با اشاره به این که توفیقات آموزش و پرورش حتما باید به صورت عمومی و گسترده اطلاع‌رسانی شود گفت: هر سازمان یک موجود زنده است که این سازمان یک روز متولد می شود و این حیات سازمانی باید بهبود مستمر اتفاق بیفتد و هر سازمانی به ویژه  سازمان آموزش و پرورش  بایستی باعث فرزانگی سازمانهای دیگر باشد .

ساقی گفت: خوشبختانه سازمان آموزش و پرورش کاشمر سازمانی زنده است ولی این به این معنا نیست که دچار بیماری و عارضه نمی‌شود و باید مراقبت کنیم که این سازمان روز به روز قوی تر باشد و فعال و پویا و خروجی مثبت داشته باشد .

وی افزود: باید نگاه سیستمی داشته باشیم و نگاه راهبردی و سیاست‌گذاری داشته باشیم و زمانی سیستم تکمیل می شود که بازخورد آن در جلسات این چنینی که شفاف و صریح بسیاری از مسائل گفته می شود  دیده شود و خروجی مثبت تری داشته باشد.

 ساقی بیان کرد: شروع سال تحصیلی همیشه اهمیت داشته و به خصوص برای کلاس اولی ها و جشن شکوفه ها اگر هدفمند برنامه‌ریزی شود تاثیر گذار است و حتی در سنوات آینده در ذهن دانش آموز رفتار و برخورد  ماندگار خواهد بود

فرماندار کاشمر پرورش را مکمل آموزش دانست و گفت:  اگر در خصوص مناسبت های پرورشی اهتمام بیشتری داشته باشید خروجی بهتری خواهید داشت و « آموزش» و «پرورش» مانند دو بالی است که هر دانش آموز بهتر می تواند پرواز و به افق تعریف‌شده بهتر برسد .

ساقی افزود: مباحث باید مدرسه محور باشد تا خیلی از مشکلات حل شود  و در آن صورت ما  به مباحث اصلی خواهیم پرداخت و اگر انجمن اولیا و مربیان به معنای واقعی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی گفت: قبوض شرکت های خدماتی بر اساس توافق مدیر مدرسه و شرکت قسط بندی خواهد شد و الگوی مصرف دغدغه ای صحیح است که باید به شورای آموزش و پرورش استان مطلب انعکاس داده شود و برای جداسازی بخش سرایداری از اشتراک اقدامات صورت می‌گیرد و برای فضای سبز و مدارس خاص با فضای سبز بیشتر با شهرداری و شورای شهر هماهنگ می شود تا با آب غیر شرب آبیاری شوند.

ساقی در پایان مطرح کرد: باید نظام پیشنهادات برای شورای آموزش و پرورش طراحی شود و با اطلاع رسانی به همه مربیان ، دانش آموزان و اولیا زمینه برای ارائه همه طرح‌ها و ایده‌ها فراهم شود و حتی اگر این طرح‌ها اجرایی نشود، همینکه افراد دغدغه اعلام نظر داشته باشند اثرگذاری خود را خواهد داشت.

مدیر آموزش وپرورش کاشمر با پیام «صدسال تجربه ،یک دنیا امید» از شعار سال تحصیلی۹۹-۹۸  با عنوان «مشارکت جویی،مهارت آموزی،آموزش برای زندگی» درجلسه هم اندیشی مدیران مدارس رونمایی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش کاشمر ۱۷۶ میلیارد ریال از دو محل کمک‌ها، مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی بوده است، گفت: هم‌زمان با ماه مهر و بازگشایی مدارس شاهد افتتاح کلینیک فرهنگیان و مرکز اسناد آموزش‌وپرورش، کلنگ زنی توسعه مرکز رفاهی فرهنگیان و برگزاری جشن یک صدسالگی آموزش‌وپرورش کاشمر هستیم.

علی طاهریان بابیان اینکه در سال جاری با پافشاری، هدایت تحصیلی را بر اساس قانون انجام دادیم، افزود: اگرچه در این زمینه با نارضایتی و گلایه والدین مواجه شدیم اما تصمیم گرفتیم با اجرای قانون در راستای اهداف سند تحول بنیادین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مهاجرت و افزایش رشد جمعیت مجبور شدیم چهار مدرسه جدید به آمار مدارس شهرستان اضافه کنیم، ابراز کرد: در این راستا مجبور شدیم هنرستان کار و دانش استقلال را به دلیل استقبال دانش آموزان دو شیفته کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با تأکید بر اینکه در بحث نیروی انسانی در سال جاری، چالش‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر است، بیان کرد: در سال جاری ۴۲۶ نفر از مجموعه آموزش‌وپرورش کاشمر بازنشسته شدند و تاکنون تنها هشت نفر اضافه شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12