ساده انگاری مردم در خصوص کرونا؛ آغاز پیک بعدی
ساده انگاری مردم در خصوص کرونا؛ آغاز پیک بعدی

مردم با توجه به تعطیلات نوروز و افزایش سفرها ؛دستورهای بهداشتی را جدی بگیرند
ساده‌انگاری مردم در خصوص کرونا، زمینه‌ساز آغاز پیک بعدی است.

به گزارش اخترشرق؛ مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: برخلاف تصور برخی از ساده‌انگاری مردم در خصوص کرونا؛ آغاز پیک بعدی مردم اومیکرون آخرین سویه کرولا نیست بلکه اخباری مبنی بر وجود سویه‌های جدیدی از این بیماری وجود دارد که اگر با ساده‌انگاری دستور‌های بهداشتی را رعایت نکنند به‌احتمال‌زیاد قبل از پایان یافتن کامل این پیک، وارد پیک شدید بعدی خواهیم شد.

دکتر حسن خدا پرست، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی اگر دستور‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت نشود و مردم واکسیناسیون خود را تکمیل نکنند احتمال آغاز پیک شدیدی وجود دارد.

وی بابیان اینکه ویروس کرونا دائم در حال جهش است و نمی‌توان پایانی را برای این بیماری متصور شد، تصریح کرد: ممکن است سویه‌های جدید به لحاظ آمار ابتلا و بدحالی بالاتر از سویه‌های قبلی باشد بنابراین عادی انگاری در دیدوبازدید عید می‌تواند خطراتی را با خود به همراه داشته باشد.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک، شست و شوی دست‌ها باید در تعطیلات نوروزی در اولویت رفتاری مردم قرار گیرد.

دکتر خداپرست افزود: هم‌اکنون ۱۰۰ بیمار بستری کووید در این مرکز درمانی تحت درمان هستند و روزانه ۲۳ بیمار جدید بستری می‌شوند و ۷۰ بیمار مشکوک به کووید به اورژانس این مرکز درمانی به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 45