زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان تایباد نواخته شد
زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان تایباد نواخته شد

با آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان تایباد نواخته شد.

با آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان تایباد نواخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اختر شرق، محمود آریامنش مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه کوثر شهر تایباد، گفت: امروز سال تحصیلی با ۲۸ هزار دانش آموز در ۱۱۵۱ کلاس درس آغاز می شود. امروز جنگ فرهنگی در جریان است و وظیفه ما نبرد در جبهه فرهنگی است، جایی که ارزش های ما مورد هجمه دشمن است و باید با حساسیت و تدبیر در این عرصه با دشمن به مقابله کنیم.

محسن سیاح فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تایباد در ادامه مراسم اظهار داشت: در اولین روز از شروع بهار تعلیم و تربیت همراه با ائمه جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی به دیدار شما آمده ایم تا اهمیت موضوع تعلیم و تربیت را یادآور شویم.

وی گفت: کسب رتبه های کنکور سراسری و عناوین مختلف کشوری و استانی، حاصل همت و تلاش دانش آموزان، مربیان شما و آموزش و پرورش است، امیدوارم سال تحصیلی جدید نیز با افتخاراتی بیشتر به پایان برسد.

رئیس شورای آموزش و پرورش تایباد خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرستان تایباد از نظر امکانات آموزشی مشکلی ندارد و امروز تمام امکانات میزبان شما دانش آموزان است. در سال تحصیلی جدید دو برنامه ویژه تدارک دیده شده است که نیازمند مشارکت فعال دانش آموزان است. در نظر داریم در جلسات شورای اداری شهرستان، در مقطع دبیرستان از حضور دانش آموزان به عنوان مهمانان افتخاری استفاده کنیم تا از نزدیک با روند فعالیت های شهرستان آشنا شوند تا آماده ورود به جامعه شوند.

دومین برنامه ما انتخاب مشاورین دختر و پسر دانش آموز، است که دانش آموز دختر از دبیرستان کوثر انتخاب خواهد شد تا بتوانیم از نزدیک با جامعه دانش آموزی ارتباط داشته و از نظرات این قشر فعال جامعه استفاده نماییم.

محمدرضا غلامی رئیس اداره مالی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه امروز بیش از ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی به کلاس های درس می روند، اظهار داشت: شما به عنوان دانش آموز و فردا به عنوان مسئول موفق هستید که همراه با قرآن و عترت حرکت کنید، در مسائل تربیتی، اعتقادی مانند حفظ قرآن و نماز همواره تاکید نظام آموزشی است و در استان مورد تاکید مدیر کل اموزش و پرورش است.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 44