زمین موردنیاز ساخت ۲۰۰ هزار مسکن ملی خراسان رضوی فراهم شد
زمین موردنیاز ساخت ۲۰۰ هزار مسکن ملی خراسان رضوی فراهم شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تقریباً زمین موردنیاز برای ۲ سال اول طرح ملی مسکن و ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان تأمین‌شده است.

به گزارش اخترشرق ؛ جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: سهم طرح ملی مسکن در استان خراسان رضوی ۴۰۰ هزار مسکن از مجموع ۴ میلیون مسکن برنامه‌ریزی‌شده در کشور برای ۴ سال آینده است.

وی افزود: حسب تدابیر اتخاذشده، این میزان مسکن در ۲ بازه زمانی ۲ ساله در استان پیگیری می‌شود و در هر بازه در مورد ۲۰۰ هزار مسکن اقدام می‌شود. البته با توجه به طولانی بودن فرآیند ساخت، اقداماتی را نیز باید به‌موازات آغاز کرد.

خدایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریباً زمین موردنیاز برای دو سال اول طرح در استان تأمین‌شده است و اقدامات مرتبط با آن نیز انجام‌شده تا برای طی مراحل بعدی اعم از اخذ پروانه و موضوعات اجرایی در حال پیگیری است.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: نکته موردتوجه در این زمینه گونه‌های مختلف مسکن است. حسب تجارب گذشته درزمینهٔ مسکن مهر تا حد ممکن تلاش کردیم رویه‌ها اصلاح شود. ازجمله این موارد، عدم وابستگی ساخت مسکن به گونه ساخت دولتی آن است و به‌خصوص در بخش‌هایی مثل گونه‌های خود مالکی که می‌توانیم از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم و در مشهد و شهرستان‌ها، این اتفاق افتاده است.

وی افزود: بحث بازآفرینی نیز به‌خصوص در حاشیه شهر مشهد، به‌صورت جدی دنبال شد و توافقاتی نیز در همین سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صورت گرفت تا این موضوع نیز با مسئله نهضت ملی مسکن ملی هم‌زمان شود.

خدایی خاطرنشان کرد: در همین سفر عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که به فراخور پیگیری‌ها، گزارش‌ها آن ارائه خواهد شد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 186