ریل های لازم برای سرمایه گذاری در خلیل آباد گذاشته شده است / ۱۳ تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان امضا شده است
ریل های لازم برای سرمایه گذاری در خلیل آباد گذاشته شده است / ۱۳ تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان امضا شده است

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه شرایط لازم برای سرمایه گذاری شهرستان فراهم است و ریل های لازم برای سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: ۱۳ فقره تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان و اشتغال ایجادی ۵۴۴ نفر در شهرستان خلیل آباد امضاء شده که تا امروز ۱۱۸ اشتغال نیز در شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری خلیل آباد با حضور مدیر عامل بانک کشاورزی استان خراسان رضوی و اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه شهرستان در بحث طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی با تلاش هایی که صورت گرفت، جایگاه خوبی در استان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار چهار معین اقتصادی در شهرستان وجود داشت ولی امروزه هشت معین اقتصادی در شهرستان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه ای که در بخش ششطراز مصوب شد بنا بر این است که در هر روستای بخش ششطراز یک معین داشته باشیم.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه ۱۳ فقره تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان و اشتغال ایجادی ۵۴۴ نفر در شهرستان خلیل آباد امضاء شده که تا امروز ۱۱۸ اشتغال نیز در شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: آنچه که برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در کارگروه های اشتغال مدنظر هست ظرفیت ها و همراهی خوب دستگاه قضایی است که فرصت و پشتوانه خوبی برای سرمایه گذاران شهرستان و واحدهای تولیدی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش بیکاری هدف همه تلاش هایی است که در کارگروه اشتغال صورت می گیرد، اذعان کرد: بیکاری به عنوان یک عامل و شاخص مخرب محسوب می شود که تاثیر خود را بر حوزه اجتماعی، خانواده و… می گذارد.

قاسم پور با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گیریم که بخش تولیدی شهرستان افزایش پیدا کند و منجر به افزایش سهم اشتغال شهرستان و کاهش نرخ بیکاری شود، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نرخ ۶.۵ درصد بیکاری شهرستان را در پایان برنامه ششم به زیر پنج برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در بخشی از شهرستان و همزمان با فصل برداشت انگور به منفی می رسد ولی در برخی از موارد نظیر دهستان کویر باید توجه بیشتری شود، تشریح کرد: انحراف از طرح ها، خط قرمز اعطای تسهیلات در کارگروه اشتغال شهرستان است و اگر طرحی در هر نقطه از شهرستان به انحراف کشانده شود تسهیلات اعطایی باید برگردانده شود و در محل خود هزینه شود.

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه بیان کرد: شهرستان خلیل آباد جایگاه ارزشمندی در بخش کشاورزی دارد و اولین تولید کننده انگور در استان است و برخی از محصولات انگور شهرستان به کشورهای دیگر صادر می شود و نقش بزرگی در ارز آوری ملی و استانی دارد.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی می تواند شرایط بهتری را برای جذب منابع در شهرستان ایجاد کند، تاکید کرد: بانک کشاورزی بعد از جهاد کشاورزی اولین پشتوانه کشاورز است و بر همین مبنا کار خود را آغاز کرده و بانک ها می توانند در جذب سرمایه گذار تاثیر بسزایی داشته باشند.

قاسم پور با اشاره به اینکه شرایط لازم برای سرمایه گذاری شهرستان فراهم است و ریل های لازم برای سرمایه گذاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: دست هر سرمایه گذاری داخلی و خارجی که بتواند بخش تولید و اشتغال شهرستان را بهبود دهد به گرمی می فشاریم و در مراحل سرمایه گذاری در کنار آن خواهیم بود.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 3