ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: انتخاب الگوی کشت، مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی است
ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: انتخاب الگوی کشت، مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی است

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی کشت پاییزه انتخاب الگوی کشت را مهم‌ترین اولویت این سازمان بیان کرد.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بابیان اینکه نان به‌عنوان قوت قالب مردم و مهم‌ترین محصول استراتژیک در هر کشور را نمی‌توان نادیده گرفت و باید در جهت تأمین آن در داخل کشور اقدام کرد، گفت: بدون شک هر کشوری بدون پسته و زعفران می‌تواند به امورات خود بپردازد ولی گندم و نان نیز جزو لاینفک سبد غذایی در هر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کشورهایی همچون چین که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشورها محسوب می‌شود توانسته‌اند به خودکفایی در تأمین نیاز روغنی خود برسند، گفت: بدون شک با ایجاد همدلی و برقراری ارتباطی خوب با کشاورزان باید به کشاورزی را به سویی خودکفایی در تولید محصولات بخصوص محصولات استراتژیک پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد هم‌افزایی و همدلی می‌توانیم در تمامی بخش‌ها چرخه توسعه را به حرکت دربیاوریم بیان کرد: به‌عنوان‌مثال در سال گذشته ۴۵۵ درصد رشد در بیمه دام، رشد بیمه زراعت ۱۵۵ درصد، رشد بیمه آبزیان ۲۵۵ درصد بیمه منابع طبیعی ۱۱۲ درصد، باغات ۱۰۷ درصد و در تعداد بیمه‌نامه ۲۲۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

خبرنگار: حجت تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 96