رویداد کارآفرینی؛ برگزاری اولین رویداد «ایده شو کسب و کار بانوان در خراسان رضوی»
رویداد کارآفرینی؛ برگزاری اولین رویداد «ایده شو کسب و کار بانوان در خراسان رضوی»

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اعلام کرد: رویداد کارآفرینی در قالب «اولین ایده شو کسب و کار بانوان در خراسان رضوی» با همکاری سه جانبه این نهاد، دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی و بنیاد توسعه علم و فناوری خوارزمی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی به صورت مجازی درحال برگزاری است.

به گزارش اختر شرق؛ حبیب الله آسوده با بیان اینکه در این دوره (رویداد) ۲۰۰ بانوی مددجوی تحت حمایت این نهاد از بین بانوان سرپرست خانوار و دختران آن‌ها در ۱۰ شهرستان استان حضور دارند، گفت: کارآفرینی با محوریت توانمندسازی شغلی بانوان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: سرفصل‌های قابل ارائه در این دوره (رویداد)؛ ایجاد ذهنیت کارآفرینی در بانوان، آشنایی با مقدمات اکوسیستم استارتاپی، تیم‌سازی و مدیریت آن، تحقیقات بازار و امکان سنجی، طراحی مدل کسب و کار، روش تهیه کمینه محصول پذیرفتنی، روشهای تامین مالی، مدیریت بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، ارائه سرمایه‌گذاری و مهارتهای کارآفرینی ویژه بانوان می‌شود.

آسوده هیت داوران این دوره کارآفرینی را از اساتید بنیاد توسعه علم و فناوری خوارزمی دانست و اظهار کرد: بانوان همگام با ایده‌پردازی در ۱۲ کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند و در قالب ۳۴ ساعت کارگاه تخصصی یادگیری مهارتی را فرا می‌گیرند.

وی از اهدای جوایز نقدی و تسهیلات قرض الحسنه برای تبدیل ایده به کسب و کار گفت وخاطرنشان کرد: در هر شهرستان به ایده‌های اول تا سوم جوایز نقدی اهدا می‌شود و طبق نظر داوران وام به ایده‌هایی که قابلیت تبدیل به کسب و کار را داشته باشند، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی برگزاری این دوره‌های آموزشی را به دلیل شیوه ویروس کرونا به صورت مجازی عنوان کرد.

لازم به ذکر است؛ این رویداد از ۲۴ آبان ماه امسال شروع و همچنان ادامه دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7