رونمایی از کارت هوشمند زعفران در تربت حیدریه
رونمایی از کارت هوشمند زعفران در تربت حیدریه

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: سهم ایران با بیش از تولید ۹۰ درصد زعفران جهان بسیار ناچیز و تنها ۲۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش اختر شرق؛ معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از کارت هوشمند زعفران در تربت حیدریه گفت: در شرایطی که ایران بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان را تولید می‌کند اما سهمش از گردش مالی آن تنها ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به بازار هشت میلیارد دلاری جهانی آن سهم ناچیزی است و تنها راه برون رفت این معضل حمایت از تشکل‌ها و تقویت و ریل‌گذاری برای بخش خصوصی است.

محمد مهدی برومندی ضمن بیان اینکه کشور در دهه اخیر در جنگ اقتصادی شدید قرار گرفته و هدف دشمن نیز سفره‌های مردم است تا به نارضایتی عمومی منجر شود، عنوان کرد: با تلاش کشاورزان در سال ۹۹ شش میلیارد دلار درآمد ارزی به کشور تزریق شده که ۵۲ درصد آن متعلق به حوزه باغبانی بوده است.

وی به نقش مهم خراسان رضوی در تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی سالانه با تولید ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی بعنوان قطب تولید و تامین مواد غذایی کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند و شهرستان تربت حیدریه نیز با تولید ۱۰۰ تن طلای سرخ، قطب تولید این محصول در جهان است.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

image_printچاپ مطلب

Visits: 69